ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ابعاد جدید حملات هکری به انتخابات آمریکا

| سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

اطلاعات بیشتری درباره تلاش‌های هکرها برای نفوذ به شبکه رایانه‌ای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شد.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، یکی از اهداف مهم این حملات ایالت کارولینای جنوبی بوده است. دونالد ترامپ در این ایالت 54.9 درصد از آرا را به خود اختصاص داد و البته تصور نمی شد که ترامپ در این ایالت شکست بخورد.

اخبار تازه منتشر شده حاکی است که شبکه رایانه ای مذکور نزدیک به 150 هزار بار برای هک شدن مورد حمله قرار گرفته است.

پس از آنکه اف بی آی هشدارهایی را در این زمینه برای مقامات محلی برگزارکننده انتخابات در کارولینای جنوبی فرستاد، آنان با اف بی آی تماس گرفته و حتی از کارکنان یک شرکت امنیتی خصوصی برای برطرف کردن برخی آسیب پذیری ها در سیستم های کمیسیون انتخاباتی ایالت خود کمک گرفتند.

در نهایت تمامی این مشکلات به غیر از یکی تا روز انتخابات برطرف شدند. هنوز اعلام نشده که تلاش های هکری مذکور به نتیجه رسیدند و موجب سرقت اطلاعات حساسی شده اند یا خیر.

البته ایالت کارولینای جنوبی تنها ایالتی نبوده که هدف حملات هکری انتخاباتی قرار گرفته و به نظر می رسد بسیاری از ایالات این کشور درگیر حملات مذکور بوده اند. حملات هکری یاد شده به کمیته ملی دموکراتیک وابسته به حزب دموکرات آمریکا هم انجام شده بود و 90 هزار مورد از سوابق ثبت نامرای دهندگان در ایلینویز هم سرقت شده بود.

هیات برگزاری انتخابات ایلینیوز قبلا گفته بود که آدرس های آی پی آن در هر ثانیه 5 بار مورد حمله قرار گرفته بود و این حملات در تمام مدت روز و تا زمان برگزاری انتخابات ادامه یافت.

در مجموع حملات هکری در 39 ایالت آمریکا رخ داد و مقامات امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده روس ها را در این حملات دخیل می دانند.

  • ۹۶/۰۴/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">