ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ابلاغ اصل 44 در بخش ارتباطات

| سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۸۵، ۰۸:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

آیین نامه شورای اجرای اصل 44 قانون اساسی در بخش ارتباطات و فنآوری اطلاعات مشتمل بر 8 ماده ، 3 تبصره و4 پیوست به منظور اجرای کامل و دقیق سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی از سوی وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شورای اجرای اصل 44 قانون اساسی در بخش ارتبــاطات و فنآوری اطلاعـــات ، براســاس اهداف مندرج در مــاده 2آیین نامه ، موظف است نسبت به سیاستگذاری ، برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم به منظور اجرای همه جانبه و جامع سیاستهای کلی در بخش و نیز نظارت و کنترل دقیق بر حسن اجرای همه جانبه و جامع سیاستهای کلی در بخش ارتبــاطات و فنآوری اطلاعـــات اقدام کند.

در این آیین نامه در فرآیند اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ، ضمن پیش بینی دوکمیسیون تخصصی در زیر بخش مخابرات و پست هدف از ایجاد آنها بررسی تخصصی و کارشناسی اجرای سیاستهای کلی از منظرهای مختلف از جمله حقوقی و فنی ( به عنوان مثال شناسایی و استثناء نمودن شبکه های مادر مخابراتی برای مخابرات و شناسایی و استثناء نمودن شبکه های اصلی تجزیه و مبادلات و مدیریت توزیع خدمات پایه پستی برای پست)، امنیتی و همچنین ارائه برنامه های عملیاتی و راهکارهای عملی تحقق سیاستهای کلی بیان شده است.

در این فرآیند تشکیل یک کمیسیون اصلی نیز در نظر گرفته شده است که پس از بررسی و تلفیق مصوبات کمیسیونهای تخصصی از منظر حاکمیتی ، بخشی و رعایت سیاستهای کلی ، موضوع را جهت اتخاذ تصمیم نهایی به شورای اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ارجاع می‌کند.

یک کارشناس مخابرات در گفت وگو با خبرگزاری فارس افزود: تدوین آیین نامه اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات، ترسیم کننده ایجاد یک فرآیند کاملاً هوشمندانه، علمی و منطقی و حاکی از آن است که وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات بدنبال اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در فضایی به دور از هرگونه افراط ، تفریط و غوغاسالاری است.

وی ضمن تاکید بر رعایت نظر مقام معظم رهبری در شناسایی شبکه های مادر مخابراتی افزود: مدیران مخابراتی باید براساس ادله کارشناسی، موضوع مهم اجرای سیاستهای کلی اصل44 قانون اساسی دنبال نموده و از هرگونه اقدام آمرانه و شتاب زده خودداری کنند. شناسایی شبکه مادر مخابراتی در هریک از شبکه های مخابراتی اعم از ثابت ، سیار و دیتا از اهمیت خاصی برخورداراست.

این کارشناس مخابرات گفت: با بررسیهای کارشناسی و اجماع بعمل آمده در خصوص هریک از شبکه های مخابراتی ثابت ، سیار، دیتا و زیرساخت ، شبکه های مادر مخابراتی به شرح ذیل می باشند:

** در زمینه ارایه خدمات ثابت و در بین 30 شبکه مخابرات استانی، با توجه به مناطق هشت گانه مخابرات کشور، شبکه های مخابراتی استانهای تهران ، اصفهان ، فارس، همدان، اهواز ، خراسان رضوی، خوزستان ،آذربایجان شرقی به عنوان شبکه های مادر مخابراتی از منظر شبکه های مخابراتی ثابت هستند.

** در زمینه ارایه خدمات همراه ، بدلیل وجود فقط یک شبکه دولتی در بخش شبکه تلفن همراه، شبکه مخابراتی شرکت ارتباطات سیار به عنوان شبکه مادر مخابراتی از منظر شبکه های مخابراتی همراه می باشد.

** در زمینه ارایه خدمات دیتا ، بدلیل وجود فقط یک شبکه دولتی در بخش شبکه دیتا، شبکه مخابراتی شرکت فنآوری اطاعات به عنوان شبکه مادر مخابراتی از منظر شبکه های مخابراتی دیتا می باشد.

** در زمینه ارایه خدمات زیرساخت ، شبکه زیرساخت مخابراتی کشور با عنوان شرکت ارتباطات زیرساخت ، شبکه مادر مخابراتی از منظر زیرساخت می باشد.

لازم به یادآوری است که پس از ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی ، مصاحبه های بسیار زیادی از سوی مسئولان بخش مخابرات کشور به عمل آمد که در برخی از آنها فراتر از سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی ، مطالبی عنوان گردید که ضروری است با تدوین و ابلاغ آیین نامه مذکور جنبه اعتدال و رعایت نظرات مقام معظم رهبری مد نظر قرار گیرد.

  • ۸۵/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">