ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی به صورت نمونه در استان قم عملیاتی شد و حداکثر تا دی ماه سال جاری در تمام استان ها اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نادر جنتی در جلسه «تشریح ابعاد طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی» در قم، افزود: با اجرایی شدن این طرح در استان قم، سعی می شود ایرادها و مشکلات آن برطرف شود تا حداکثر در 2 ماه آینده بتوان اوراق مالیاتی را در سراسر کشور به صورت الکترونیکی به مودیان ابلاغ کرد.
وی به اهداف الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی اشاره کرد و افزود: این طرح ضمن تسهیل و تسریع در کار مردم، امکان کنترل و پیگیری اوراق مالیاتی را به کارشناسان مالیاتی می دهد و پایگاه اطلاعاتی جامعی از مودیان ایجاد می کند.
وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، هر مودی مالیاتی با مراجعه به سامانه الکترونیکی می تواند علاوه بر ارسال اظهارنامه خود، در صورت داشتن اعتراض نسبت به اوراق، آن را به صورت الکترونیکی ثبت کند.
جنتی خاطرنشان کرد: در این طرح، دعوت به هیات حل اختلاف، ابلاغ رای هیات حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی امکانپذیر می شود.
به گفته وی، کاهش آمد و شدهای غیرضروری، تکریم مودیان مالیاتی از طریق تسهیل پیگیری امور مالیاتی و در نهایت افزایش رضایتمندی از خدمات سازمان امور مالیاتی کشور از دیگر اهداف طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی است .
وی بیان کرد: امسال 99.5 درصد از اظهارنامه های مالیاتی در سراسر کشور به صورت الکترونیکی دریافت شد و نیم درصد نیز از طریق پست اخذ شده است.
معاون سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه با بیان این که از سال 1345 تاکنون حتی یک حقوق بگیر به میزان مالیات خود اعتراض نکرده است، گفت: اگر مردم اطمینان خاطر داشته باشند که مالیات وضع شده برای آن ها عادلانه است، اعتراض نمی کنند و هدف حاکمیت ارتقا رضایتمندی مردم است.
وی گفت: بر اساس ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، اطلاعات فعالیت های اقتصادی مودیان مالیاتی در پایگاه اطلاعاتی مالیاتی جمع می شود و در صورت تطبیق داشتن با اظهارنامه مودیان، رای به صورت سیستمی صادر می شود و در صورتی که اظهارنامه مودیان مالیاتی با اطلاعات موجود تفاوت زیادی داشته باشد، اظهارنامه برای بررسی بیشتر به حسابرسی ارسال می شود.
وی افزود: بطور معمول 80 درصد اظهارنامه های مالیاتی مورد تایید قرار می گیرد و 20 درصد به حسابرسی ارسال می شود.
جنتی تاکید کرد: در چند سال اخیر تمام برنامه های سازمان امور مالیاتی کشور بر این مبنا بوده که ضمن وصول مالیات از مودیان مالیاتی، رضایتمندی مردم نیز حاصل شود.
وی افزود: مالیات سال 95 نسبت به سال 94، هشت درصد و مالیات سال 96 نسبت به سال 95 نیز پنج درصد افزایش داشت.
وی اضافه کرد: معاف نمودن از پرداخت مالیات مالکان ملک های زیر 150 مترمربع که ملک خود را اجاره دادند، نیز از جمله اقدام های سازمان امور مالیاتی کشور در راستای افزایش رضاتمندی مردم است.
جلسه تشریح ابعاد طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، امروز در سالن جلسه های اداره کل امور مالیاتی قم با حضور اعضای اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، فعالان اقتصادی و مسئولان استان برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">