ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ابهام در علت ادامه کندی اینترنت در ایران

| سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۸۶، ۱۱:۱۴ ق.ظ | ۳ نظر

در حالی که مسئولان مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت، وجود مشکل در اینترنت کشور را چندان مهم ارزیابی نمی‌کنند، به درازا کشیدن مشکل ارتباط با اینترنت تا دو هفته، بیشتر کاربران ایرانی را در روزهای اخیر به ستوه آورده است.

در حالی که سخنگوی شرکت ارتباطات زیرساخت که متولی اصلی اینترنت و خطوط ارتباطی دیتای کشور است، کندی و قطعی اینترنت کشور را ناشی از کنجکاوی مردم برای بررسی وضعیت اینترنت می‌داند؛ گزارش سایت‌های معتبر جهانی حاکی از دسترسی ایران به اینترنت در حد صفر است.

به گزارش «تابناک»، چندی پیش در پی اصابت لنگر یک کشتی به کابل‌های SMW3 و SMW4، اینترنت خاورمیانه قطع و کل خاورمیانه و کشورهایی همچون چین، ژاپن، سنگاپور و کشورهای دیگری که اینترنت آنها از این کابل‌ها منشعب می‌شد، با کندی و قطعی اینترنت روبه‌رو شدند.

اما در حالی که برخی اخبار از اتصال کابل‌های SMW3 و SMW4 حکایت دارد، مشکل اینترنت بیشتر کشورها پایان یافته است، اما خطوط اینترنت ایران همچنان دچار مشکل است.

5120_592.jpg
همانگونه که مشاهده می کنید مشکل قطعی اینترنت اکثر کشور های منطقه برطرف شده، ولی اینترنت ایران کاملا قطع می باشد.
این گزارش می‌افزاید: اتصال خطوط اینترنت ایران از سه مسیر پاکستان، دبی و ترکیه انجام می‌شود که بخش اعظم انتقال اطلاعات از طریق خطوط دبی انجام می‌شود و اخیرا قطعی در کابل مذکور آن را دچار مشکل کرده بود.
گویا پس از این رخداد مخابرات کلیه مسیرها را به خط انتقال ترکیه هدایت کرده، اما ضعف مخابرات در هدایت مسیر خطوط اینترنت از طریق مسیریاب‌های پویا (Dynamic Routers) باعث شده تا به رغم حل مشکل اینترنت در دیگر کشورهای آسیایی کل پهنای باند در خط ترکیه که ضعف جدی دارد، متمرکز شده و کاربران را دچار مشکل نماید.

برخی تماس‌ها نیز حاکی از آن است که به دلیل اتصال خط اینترنت ایران از طریق فجیره دبی، مشکل کاربران اینترنت در بیشتر استان‌ها حل شده و این مشکل صرفا برای کاربران تهرانی ادامه دارد.
اینترنت خاورمیانه درست شد

در همین حال شرکت فلگ تلکام از رفع کامل مشکل کابل زیردریایی اینترنت در مصر و دوبی و بازگشتن اینترنت به حالت عادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، این شرکت انگلیسی الاصل اعلام کرد که مشکل قطعی کابل زیر دریایی فالکون به طول 56 کیلومتر در خلیج فارس و شمال دوبی و همچنین مشکل کابل اروپا- آسیایی فلگ به طول 8.3 کیلومتر که اسکندریه را به پالرمو وصل می کرد به طور کامل برطرف شده است و بار اضافی که بر دوش اینترنت اروپا و آسیا بود برداشته شد.

تعمیر این صدمه دیدگی حدود 11 روز به طول انجامید و در طول این 11 روز دو کشتی تعمیراتی در مصر و خلیج فارس کار تعمیر را بر عهده داشتند.

علت قطعی کابل از سوی مسئولان موسسه تله جغرافی برخورد لنگر کشتی 6 تنی اعلام شد.

  • ۸۶/۱۱/۲۳

نظرات  (۳)

مگه قبل این قطع شدن چیزی به اسم سرعت وجود داشت؟واقعا برای مسولین با این همه ادعا وضعیت اینترنت جای تاسف داره.
درایران همه ی مشکلات منشآ سیاسی داره.یعنی سیاسیش میکنن.از MMSگرفته تا اینترنت تا هر چیز دیگه.
قدیما وقتی برنامه تلویزیون قطع می شد مجری عذرخواهی میکرد اما حالا اگر یک هفته هم قطع بشه همه چیز عادی است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">