ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتصالات USB می‌تواند داده‌ها را نشت دهد

| سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته محققان اتصالات USB می‌تواند داده‌ها و اطلاعات خصوصی را به پورت‌های مجاور نشت دهد.

به گزارش تسنیم، محققان دریافته اند که اتصالات USB یک خطر امنیتی در فرایند تبادل و  جابه‌جایی اطلاعات محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش NEWATLAS، به گفته این محققان اتصالات USB می‌تواند داده‌ها و اطلاعات خصوصی و مهم کاربران را از طریق دیگر انشعابات به پورت‌های مجاور نشت دهد.

برای این که بخواهید از امنیت تبادل اطلاعات خود مطمئن شوید فقط از طریق اتصالات کابلی بین رایانه خود و سایر دستگاه‌های جانبی استفاده کنید و به این شیوه امنیت رایانه و امنیت داده‌های خود را حفظ کنید.

بررسی محققان بر روی بیش از 90 درصد از  50 دستگاه کامپیوتری از برند‌های مختلف و چند هاب‌ خارجی نشان داد که به هنگام اتصال یک هاب با پورت USB، یک نوسان ولتاژ بین رایانه و دستگاه جانبی اتفاق می‌افتد.

به گفته دکتر «یوال یاروم»(Yuval Uarom)، "نشت متقاطع کانال به کانال در اتصالات با پورت‌های USB، همچون نشت آب از لوله ها رخ می‌دهد؛ درواقع داده‌ها و اطلاعات از طریق نوسان ولتاژ بین خطوط به پورت‌های مجاور منتقل می‌شود."

یاروم افزود:""تصور می‌شود که امنیت اطلاعات فقط در مسیر ارتباط مستقیم با کامپیوتر حفظ می‌شود و به این شیوه دستگاه شما از خطرات بلقوه حفظ شده و دچار آسیب نمی‌شود.

نکته جالب توجه و مهم اینکه اتصالات USB فقط مربوط به دستگاه های USB به صورت هاب نمی‌شود بلکه صفحه کلید، اسکنر‌های مختلف از جمله اسکنر اثر انگشت که به صورت USB به کامپیوتر وصل می‌شوند نیز به راحتی می‌توانند اطلاعات شما را در معرض خطر قرار دهند.

«یاروم» گفت: "پیام اصلی این تحقیق این است که مردم نباید هیچ بانک اطلاعاتی یا سیستم کامپیوتری را به USB متصل کنند، مگر اینکه آنها بتوانند به طور کامل به آن اعتماد کنند."

نتایج  این تحقیقات در نشست امنیتی USENIX  که هفته آینده در ونکوور، کانادا برگزار خواهد شد ارائه می‌شود.

  • ۹۶/۰۵/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">