ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتصال کارت سوخت به کارت بانکی

| سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

آذری جهرمی با بیان اینکه بیش از 10 میلیون خودرو، کارت سوخت ندارند، گفت: با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین دستگاهی، به جای اینکه مردم در صف بایستند با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی به کارت سوخت متصل می شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز به همراه رییس جمهوری به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، در شورای اداری شهرستان سلماس با تاکید بر اصلاح فرایندهای مختلف، تصریح کرد: امروز هشتاد میلیون کارت ملی هوشمند باید صادر شود که بخشی از آن صادر شده است. ضمن اینکه بیش از 23 میلیون کارت سوخت برای خودرو و موتوسیکلت ها در کشور صادر شده، علاوه بر آن کارت های پایان خدمت، گواهینامه و کارت سلامت نیز همه باید هوشمند شوند.

آذری جهرمی قیمت تمام شده هر کارت هوشمند را 33 هزار تومان دانست و اظهار کرد: فقط برای 10 میلیون کارت هوشمند چیزی حدود 330 میلیارد تومان هزینه می شود حال در نظر بگیرید با این رقم چه تعداد مدرسه می توان ساخت و چقدر از محرومیت ها را می توان برطرف کرد. 

وی با بیان اینکه الان زمانی نیست که با بودجه های فراخ، کشور را اداره کنیم، افزود: در واقع هدف از هوشمندسازی کارت‌ها و دولت الکترونیکی، بهینه سازی فرایندهاست و باید در نظر داشته باشیم که اجرای دولت الکترونیکی، تنها خرید یک سری تجهیزات و مکانیزه کردن فرایندها نیست. 

وزیر ارتباطات اصلاح فرایندها را باعث بهبود خدمات دهی به مردم دانست و گفت: رییس جمهوری بر این موضوع تاکید ویژه ای دارند و برای جلوگیری از قاچاق سوخت، ستاد مدیریت سوخت کشور و شرکت ملی پخش و پالایش طی اطلاعیه ای اعلام کردند که چقدر از منابع کشور قاچاق می شود و چقدر از پول یارانه در جیب عده ای از قاچاقچیان می رود و اعلام کردند سوختگیری با استفاده از کارت سوخت باشد.


 
*اتصال کارت بانکی به کارت سوخت

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز بیش از 10 میلیون خودرو، کارت سوخت ندارند، تصریح کرد: برای صادر کردن این تعداد از کارت سوخت باید 330 میلیارد تومان هزینه می کردند درحالیکه با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین دستگاهی، آنرا به کارت بانکی متصل کردیم تا به جای اینکه مردم در صف بایستند تا در پلیس بعلاوه 10(+10 )ثبت نام کنند تا بعد از یک هفته پستچی کارت سوخت صادر شده را بیاورد و هزینه ای را پرداخت کنند، با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی به کارت سوخت متصل می شود.

آذری جهرمی وارد شدن عسر و حرج به نظام بودجه ای کشور را منجر به اصلاح فرایندها دانست و با اشاره به تحریم ها ادامه داد: تحریم ها آثار بسیار بدی بر زندگی مردم خواهد داشت ولی اگر با تدبیر عمل کنیم، می تواند منجر به دستاورد هم باشد و استقامت ما را بالا ببرد. 

به گزارش فارس، امروز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق بنزین، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، تنها با استفاده از کارت سوخت انجام شود.

در بخشی از این اطلاعیه آمده بود: مالکان محترم خودروها و موتورسیکلت‌هایی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، لازم است به ترتیبی که در رسانه‌ها توضیح داده خواهد شد، از تاریخ شنبه ۳ آذر ماه، حداکثر لغایت شنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۷ نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">