ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به تازگی از کلاهبرداری بزرگی در تبلیغات آنلاین پرده‌برداری شده که به ویژه در آمریکا، به تجارت‌ها خسارت ۱.۳ میلیون دلاری وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، به تازگی از کلاهبرداری بزرگی در تبلیغات آنلاین پرده‌برداری شده است که به ویژه در آمریکا، به تجارت‌ها حدود ۱.۳ میلیون دلار در روز خسارت می‌زند.

طبق مقاله منتشر شده توسط شرکت تکنولوژی تبلیغاتی ادفرم، در طول ۸ هفته گذشته، هزاران شرکت تبلیغاتی در معرض بات‌هایی قرار گرفته‌اند که ورژن غیرواقعی‌ از وب‌سایت آنها می‌سازند. با این تکنیک، ایجاد دامنه تقلبی (دامین اسپوفینگ) می‌گویند.

برندها سهوا در این سایت‌های جعلی، فضای تبلیغاتی را خریداری می‌کنند؛ اما تبلیغات آنها فقط توسط برنامه‌های کامپیوتری دیده می‌شوند نه انسان‌ها. به این ترتیب، برندها پول خود را هدر داده‌اند و شرکت‌های تبلیغاتی هم به دلارهای مربوط به این تبلیغات دست پیدا نمی‌کنند.

شرکت ادفرم اشاره می‌کند که سایز این بات جدید که به آن هایپ‌بات می‌گویند، ۳ تا ۴ برابر سایز مس‌بات است که در دسامبر ۲۰۱۶ میلادی، توسط شرکت وایت آپس کشف شده بود. گفته می‌شد مس‌بات در روسیه شروع به کار کرده بود و از شبکه‌ای از بات‌های کامپیوتری استفاده می‌کرد تا این‌طور نشان دهد که یک ویدیوی تبلیغاتی، روزانه ۳۰۰ میلیون بار دیده شده است.

شرکت ادفرم تخمین می‌زند هایپ‌بات روزانه بین ۲۶۲۰۰۰ دلار تا ۱.۲۸ میلیون دلار به تجارت‌ها ضرر بزند. این شرکت اضافه می‌کند: مشتریانی که از پلت‌فرم ادفرم استفاده می‌کنند، با هزینه ماهیانه ۱۰۰۰ دلار تحت محافظت قرار می‌گیرد.

این شرکت کشف خود را بدترین و بزرگترین شبکه باتی می‌داند که تا به حال به صنعت تبلیغات دیجیتال آسیب زده‌ است. هایپ‌بات، ترافیک جعلی‌ برای بیش از ۳۴۰۰۰ وب‌سایت ایجاد کرده است. در ماه سپتامبر فایننشال تایمز متوجه شد در بیش از ۱۰ سایت که خود را به جای اف‌تی دات کام جا زده‌اند، تبلیغات پذیرفته می‌شده است.

کلاهبرداری در زمینه تبلیغات آنلاین یک معضل همه‌گیر و گسترده است و تخمین زده می‌شود امسال به شرکت‌های سراسر جهان ۱۶.۴ میلیارد دلار خسارت زده باشد.

  • ۹۶/۰۹/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">