ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اتمام حجت ارشاد برای ثبت سایت ها

| پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۸۵، ۰۶:۰۴ ب.ظ | ۲ نظر

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از رو به اتمام بودن مهلت قانونی ثبت نام پایگاه‌های اینترنتی خبر داد.

در اطلاعیه این معاونت ضمن قدردانی از پایگاه‌های اطلاع رسانی که در دو ماه گذشته نسبت به ثبت پایگاه خود اقدام کرده‌اند از سایر پایگاه‌ها خواسته شده است هر چه زودتر نسبت به ثبت پایگاه خود اقدام کنند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: دراجرای آئین نامه ساماندهی فعالیت‌های پایگاه‌های اطلاع رسانی مصوب هیات وزیران و برطبق ماده ‪ ۵‬این آیین نامه و تبصره آن، بدین وسیله به مدیران پایگاه‌های اطلاع رسانی ابلاغ می‌شود با توجه به اتمام مهلت قانونی مذکور در این تبصره لازم است در اسرع وقت نسبت به ثبت پایگاه خود اقدام نمایند.

این معاونت همچنین تاکید کرده‌است که در صورت عدم ثبت مطابق آیین نامه اقدام قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

برابر آیین‌نامه ساماندهی فعالیت سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی که چندی پیش به تصویب هیئت دولت رسید، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شد با همکاری وزارت خانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری و اطلاعات درجهت ساماندهی و نظارت بر پایگاه‌های اطلاع رسانی و سایت‌های اینترنتی ایرانی اقدام کند.

  • ۸۵/۱۲/۱۷

نظرات  (۲)

اگر من سایتم را ثبت نکنم لیست سایت من به لیست سیاه فیلترینگ مخابرات می رود ؟ یعنی فیلتر ؟ خوب یعنی سایت هایی که در این لیست باشند همگی فیلتر ؟ در این میان چه کسی گوگل یاهو و شرکت های بزرگ دیگر را مجبور می کند که سایتشان را ثبت کنند ؟!! سایت های خارجی را کاری ندارید ؟ ارشاد از کجا می فهمد یک سایت خارجی است ؟ از روی زبان ؟ یعنی اگر یک شرکت یا گروه ایرانی سایت انگلیسی داشته باشند این ها لازم نیست ثبت کنند اما یک شرکت خارجی که فعالیت های خود را به فارسی در سایتش شرح داده باید قبت کند ؟ عجیب است !!! {...} من با این طرح مخالف هستم و به هیچ عنوان سایتم را ثبت نمی کنم . ارشاد هم اگر خواست جلوی فعالیت یک سایت آموزشی که روزانه هزاران دانشجو از آن استفاده می کنند را بگیرد . به این ترتیب {...} نا کارآمدی ایشان برای همه اثبات خواهد شد .
یعنی همه سایت های فارسی فیلتر میشه!!! چه باحال میشه، دهکده جهانی توی ایران تبدیل میشه به {...}!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">