ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای آزمایشی طرح "خدمات پیشرفته‌ ارتباطی"

| سه شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۲:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از عملیاتی شدن آزمایشی خدمات پیشرفته‌ی ارتباطی (ACS) در سال جاری خبر داد.

وفا غفاریان - رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران - اظهار کرد: فاز آزمایشی این پروژه در سال 85 آماده و مصوبه لازم از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرای آن نیز سال گذشته صادر شده است.

وی افزود: خدمات پیشرفته ارتباطی مجموعه‌ای از محتوای علمی، آموزشی، سرگرمی، سیاحتی و زیارتی را در اختیار مشترکان قرار می دهد و با اجرایی شدن این پروژه، کاربران امکان استفاده از منابع چند رسانه‌یی درخواستی شامل صوت و تصویر با کیفیت مطلوب در گیرنده های تلویزیونی همزمان با استفاده از تلفن ثابت را خواهند داشت.

او ادامه داد: بر همین اساس و طی سال جاری، این پروژه در مقیاس محدود عملیاتی می‌شود تا شرایط اولیه از ابعاد مختلف از جمله فنی، بازار و محتوا مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون وزیر ارتباطات افزود: پس از مشخص شدن نتایج مناقصه این پروژه تا پایان بهار، زمانبندی اجرایی فاز پایلوت پروژه خدمات پیشرفته ارتباطی، معین خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تولید محتوای مورد نیاز این خدمات توسط مراکز مجاز از قبیل سازمان صدا و سیما، دانشگاه‌ها، حوزه ( کتابخانه‌های دیجیتال) و سایر مراکز متولی، تأمین و نظارت خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: با اجرای پروژه‌ی ACS می‌توان ضریب نفوذ باند وسیع را که یکی از شاخص‌های ارزیابی‌ جهانی است، افزایش داد و به واسطه آن جایگاه ایران در رده بندی‌هایی که صورت می‌گیرد را بهبود بخشید؛ از سوی دیگر، این پروژه به عنوان جایگزین موثری برای رسانه‌های کنترل نشده از قبیل ماهواره به‌شمار می‌آید.

وفا غفاریان با بیان این مطلب که بررسی‌های کلی در خصوص تعرفه ارایه خدمات این شبکه نیز صورت گرفته است اظهار کرد: امکان قرار گرفتن این سرویس در سبد خانوار، یکی از ویژگی‌های اصلی در نظر گرفته شده برای تعیین تعرفه ارایه خدمات پیشرفته ارتباطی است.

  • ۸۷/۰۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">