ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای طرحی برای جلوگیری از قطع اینترنت کشور

| چهارشنبه, ۱ آبان ۱۳۸۷، ۰۴:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون طرح و توسعه‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت از به بهره‌برداری رسیدن سیگنالینگ مستقل شبکه‌ی بک بن تا پایان سال جاری خبر داد.

غلامرضا کشت‌گر در گفت‌وگو با(ایسنا) اظهار کرد: سیگنالینگ مستقل شبکه بک بن (STP) از شبکه‌ی Voice و دیتا مستقل است که قرارداد این پروژه امضا شده و تا 3 ماه دیگر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با بیان این که با اجرای این پروژه کیفیت و امنیت در این حوزه افزایش یافته و ما نیز می‌توانیم مدیریت بهتری اعمال کنیم، تصریح کرد: با اجرای کامل این پروژه در صورت وجود قطعی در یک مسیر در داخل کشور هیچ زمان ارتباط کشور قطع نمی‌شود.

معاون طرح و توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت خاطر نشان کرد: در حال حاضر سیگنالینگ و Voice از یک مسیر منتقل می‌شود که با اجرای این پروژه این شبکه‌ها از هم مستقل می‌شود؛ مثلا برای ایجاد ارتباط بین تهران و مشهد می‌توانیم از سه مسیر که یک مسیر مختص سیگنالینگ است، استفاده کنیم.

این پروژه در حالی اجرا خواهد شد که فیبر نوری بین‌المللی و یا داخل کشور هرچند وقت یکبار به دلایل مختلف قطع شده و موجب بروز اختلال در روند ارتباطات می‌شود، جدیدترین نمونه‌ی آن قطع شدن یکی از مسیرهای فیبر نوری در خاک ترکیه بود که از شب 15 مهرماه رخ داد و به واسطه‌ی آن بخشی از ارتباطات بین‌الملل کشور دچار اختلال شد.

به گفته‌ی محمدباقر ظهوری‌فر - مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت - بر اساس اطلاعات موجود، به واسطه این قطعی، حدود 25 درصد از ظرفیت اینترنت بین‌الملل کشور از شبکه خارج شد.

  • ۸۷/۰۸/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">