ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای طرح پایلوت نسل جدید مخابراتی در کشور

| چهارشنبه, ۱ اسفند ۱۳۸۶، ۰۱:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اجرای طرح NGN (نسل جدید مخابراتی) اشاره کرد و گفت: 3 پایلوت NGN در شهرهای تهران، شیراز و قزوین در دست اقدام است که به زودی اجرا خواهد شد.

دکتر کمال محامد پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر افزود: در کنار اجرای طرح پایلوت NGN با نظارت مرکز تحقیقات پروژه هایی در زمینه تولید سیستم های شبکه NGN در دست بررسی است که در طی فراخوانی شرکتهای تولیدی فعال در این زمینه می توانند در تولید تجهیزات مورد نیاز با وزارتخانه مشارکت کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد طرحهای کلان معاونت پژوهشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به برون سپاری پروژه های تحقیقاتی اشاره کرد و گفت : به منظور استفاده از قابلیتها و ظرفیتهای پژوهشی مرکز تحقیقات مخابرات و مشارکت بخش خصوصی و دانشگاهها، سیاست برون سپاری تدوین و در حال اجرا است که تاکنون 37 پروژه در زمینه های مختلف برای برون سپاری اعلام شده است.

وی با بیان اینکه متوسط برون سپاری طرحها از 6/2 پیشنهاد در سال 84 به حدود 6/5 پیشنهاد در سال 86 رسیده است، اظهار داشت : در اوایل اسفند ماه فراخوان جدید برون سپاری را خواهیم داشت. اطلاعات مورد نیاز هم در سایت مرکز و هم به دانشگاهها ارائه خواهد شد.

معاون پژوهشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مزایده اپراتور سوم را از طرحهای کلان این وزارتخانه دانست و افزود: اسناد اپراتور سوم آماده و به سازمان تنظیم مقررات ارائه شده است که به زودی با تعیین مجری، مزایده اپراتور سوم آغاز می شود. اعلام مزایده به صورت بین المللی صورت می گیرد.

طرح پایلوت NGN که قرار است در چندین شهر کشور اجرا شود، به معنی ایجاد شبکه برای چندین مشترک است. این طرح شامل شبکه های IP اینترنت، صوت، تصویر، ویدئو، تلویزیون و اینترنت است و محدود به خدمات تلفن همراه نمی شود. در واقع طرح پایلوت NGN به معنی سرویسهای نسل جدید مخابراتی است.

  • ۸۶/۱۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">