ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی با اجرای طرح «یکسان‌سازی ساختار و محتوای پیامک رمز دوم پویا» خبر داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در تشریح اجرای طرح «یکسان سازی محتوای پیامک رمز دوم پویا» با اشاره به اینکه رمز دوم پویا در زمینه جلوگیری از سوءاستفاده مجرمان از حساب‌های بانکی می‌تواند کمک شایانی به شهروندان کند و اختیار عمل را از مجرمان بگیرد، اظهارکرد: بر همین اساس ضروری است تا تمامی شهروندان که از تراکنش‌های اینترنتی استفاده می‌کنند، با فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف توسط بانک عامل خود از رمز دوم پویا از طریق برنامه کاربردی یا پیامک استفاده کنند.  

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در ادامه از اجرای طرح افزایش ضریب امنیت پیامک های رمز دوم پویا خبر داد و گفت: در این طرح ساختار و محتوای پیامک رمز دوم پویا در شبکه بانکی کشور یکسان سازی شده است.

وی افزود: از این به بعد در پیامک رمز یک بار مصرف درخواست شده از سوی شهروندان، علت تراکنش، مبلغ تراکنش و رمز دوم پویا همزمان برای کاربر ارسال خواهد شد.

رجبی در ادامه اظهارکرد: کاربران با دقت در اطلاعات دریافت شده و تطبیق آن با تراکنش در حال انجام می توانند مطمئن شوند که تراکنش آنان واقعی است و هیچ مجرمی از اطلاعات حساب بانکی آنان در یک تراکنش مجرمانه استفاده نمی کند.  

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که در فرآیند قبلی یعنی استفاده از رمزهای ایستا وجود داشت انتقال وجوه سرقتی بین حساب های مختلف بدون اطلاع مالکان این حساب ها و در نتیجه مسدود شدن حساب شهروندان در نقاط مختلف کشور بود که با اجرای طرح مذکور این مشکل نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

رجبی در توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نباید رمز دوم پویا را در اختیار سایر افراد قرار دهندو برخی کلاهبرداران با شگرد مسابقات تلفنی و واریز جوایز، ضمن دریافت اطلاعات کارت بانکی از مردم، نسبت به خرید و انتقال وجه مبالغی با کارت شهروندان اقدام می‌کنند و در ادامه رمز دوم پویا برای افراد پیامک می‌شود و این رمز را از فرد مورد نظر درخواست می‌کنند که ارائه آن باعث می‌شود تا کلاهبرداران نسبت به برداشت وجه به راحتی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی ضمن تاکید بر اینکه برای واریز وجه به حساب، نیاز به ارائه هیچ گونه اطلاعات بانکی و حضور پای دستگاه خودپرداز نیست و فقط باید شماره کارت ارائه شود، از هم‌میهنان عزیز خواست: در صورت نیاز به گرفتن مشاوره و راهنمایی درباره موضوعات سایبری و یا اعلام موارد مجرمانه به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

  • ۹۹/۱۰/۰۸

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">