ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال تعطیلی گوگل نیوز در اروپا وجود دارد

| دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

ایرنا - 'ریچارد گینگراس'، معاون بخش 'گوگل نیوز' موتور جستجوگر گوگل با اشاره به پیشنهاد بروکسل برای وضع مالیات بر لینک مقالات خبری مورد استفاده، تعطیلی بخش نیوز را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتفی ندانست.

به نوشته روز دوشنبه روزنامه گاردین انگلیس، گینگراس گفت، گوگل به شدت نگران پیشنهاد بروکسل است.
طبق پیشنهاد بروکسل، هر کسی که بخواهد از بخش هایی از مقالات و اخبار آنلاین استفاده کند، اول باید از ناشر آن مجوز بگیرد.
به گفته گینگراس، آینده گوگل نیوز به اراده اتحادیه اروپا برای تغییر این پیشنهاد به قانون بستگی دارد و تا تصمیم گیری نهایی در این باره کاری نمی توانیم انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد، آخرین مورد تلاش یک دولت برای وضع مالیات بر لینک های گوگل مربوط به سال 2014 در اسپانیاست که گوگل با تعطیلی بخش گوگل نیوز به این کار واکنش نشان داد. البته، مایل نیستیم که شاهد چنین اتفاقی در اروپا باشیم و همکاری با سهامداران، کاری است که باید الان انجام دهیم.
اعضای پارلمان اروپا در ماه سپتامبر به اتفاق آرا از این پیشنهاد حمایت کردند اما، گوگل امیدوار است که قبل از تصویب این پیشنهاد اعمال نفوذ کند و نظر کمیسیون اروپا و اعضای اتحادیه اروپا را تغییر دهد.
اتحادیه اروپا از معدود سازمان های بزرگی است که از قدرت واداشتن شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و فیس بوک به تغییر رویه های شان برخوردار است.
کمیسیون اروپا نیز به شرکت های فناوری مانند گوگل و فیسبوک هشدار داده بود در صورتی که تا پایان اکتبر امسال تلاش برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی را افزایش ندهند، با اقدامات سختگیرانه و قانونی اتحادیه اروپا مواجه خواهند شد.

  • ۹۷/۰۸/۲۸

اخبار جعلی

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">