ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال تغییر مدیرعامل "ایرانسل"

| دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۴:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته یک مقام آگاه در پی اختلاف بین وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان که از سهامداران اصلی شرکت ایرانسل می باشند، اعضای هیات مدیره برای پایان دادن به این مشکلات تصمیم به تغییر مدیرعامل این شرکت گرفته اند.

این مقام آگاه در گفت و گو با خبرنگار موج، با اعلام این خبر افزود: اختلافات زمانی به اوج خود رسید که حدود دو هفته پیش مدیرعامل فعلی ایرانسل "مهندس دزفولی" به همراه چند تن از نمایندگان مجلس برای عزیمت به آفریقای جنوبی و اطلاع از نحوه روند فنی پروژه در کشور آفریقای جنوبی در فرودگاه مهرآباد حاضر شدند و زمانی که کارت پرواز را دریافت کردند بنا به دلایلی از خروج این گروه از کشور ممانعت به عمل آمد.

به گفته وی، دلیل این امر وجود محدودیت هایی بود که از سوی سازمانهای متبوع برخی از اعضای هیات مدیره این شرکت به آنها تحمیل شده است.

این مقام آگاه در ادامه اظهار کرد: به همین دلیل بنیادی ها این قضیه را بهانه قرار دادند که نباید مدیرعامل یک شرکت خصوصی نظامی باشد چرا که نظامی بودن مدیرعامل شرکت، محدودیت های تجاری را برای ایرانسل به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: طبق اساسنامه شرکت، اگر رییس هیات مدیره از وزارت دفاع باشد، مدیرعامل باید از بنیاد مستضعفان انتخاب شود و بالعکس که این روند به صورت دوره ای تغییر می کند.

این مقام آگاه خاطرنشان کرد: این در حالی است که هم رییس هیات مدیره فعلی و هم مدیرعامل هر دو از وزارت دفاع انتخاب شده است و اعضای بنیاد مستضعفان عضو هیات مدیره هم، در زمان این انتخاب فقط برای پایان دادن تنش موجود به این گزینش تن داده اند.

وی در ادامه گفت: طبق صحبت هایی که با مدیران برجسته کشور در حوزه مخابرات صورت گرفته به احتمال زیاد مدیرعامل آینده ایرانسل یکی از آقایان "کهزادی"، "وفا غفاریان" ،"رستگار" و یا "جراحی" می باشد.

در خصوص سوابق مدیریتی افراد مذکور باید گفت که آقایان "کهزادی" و "رستگار" در حال حاضر از مدیران ارشد گروه مخابراتی پرمند هستند و" غفاریان" در حال حاضر رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران است و "جراحی" نیز قبلا معاون و مشاور وزیر دفاع بوده است.

به نظر می رسد با توجه به سوابق کاری افراد ذکر شده " کهزادی " از مقبولیت بیشتری در بین اعضای هیات مدیره برخوردار است.

  • ۸۵/۰۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">