ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال رانت دولتی در افزایش تعرفه بررسی می‌شود

| چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

هاشمی گفت: این کمیسیون احتمال رانت دولتی در افزایش تعرفه‌های واردات گوشی تلفن همراه را بررسی می‌کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدحسین هاشمی رییس کمیسیون صنایع و معادن در جمع خبرنگاران در خصوص واردات و انبار گوشی تلفن همراه پیش از افزایش تعرفه‌ها و آگاهی عده‌ای از این اقدام، گفت: شایعاتی در مورد آگاهی برخی پیش از افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و انبار آن وجود دارد که کمیته مخابرات کمیسیون صنایع موظف به پیگیری موضوع شده است.
وی با تأکید بر این‌که رقابت داخلی با پیشرفت تکنولوژی و بازار گوشی‌های تلفن همراه غیرممکن است، یادآور شد: صنعت مخابرات و تولید گوشی تلفن همراه سریع پیشرفت می‌کند و ماه به ماه مدل گوشی‌ها عوض می‌شود؛ در این بازار امکان رقابت برای ما وجود ندارد.
نماینده میانه با اشاره به این‌که تولید داخلی فقط می‌تواند در زمینه مونتاژ گوشی وارد شود، گفت: شرکت صا ایران مدتی با شرکت فرانسوی برای تولید گوشی همکاری کرد و خط تولیدی داشت، اما نتوانست رقابت کند و بنابراین خط تولید آن متوقف شد.
وی با بیان این‌که با افزایش تعرفه‌ها تنها مصرف‌کننده ضربه می‌خورد، یادآور شد: در شروع کار اپراتور دوم افزایش تعرفه‌های گوشی اقدام اشتباهی بود.
رییس کمیسیون صنایع خاطرنشان کرد: شعار حمایت از تولیدکننده داخلی را مطرح می‌کنند، اما بیش از 90 درصد از تبلیغات شهری در مورد کالاهای خارجی است.

  • ۸۵/۰۳/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">