ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال رمزگشایی سیم کارت های دولتی

| سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۸۶، ۱۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

به تازگی و بر اساس گزارشات رسیده احتمال ورود غیر قانونی دستگاه هایی به کشور وجود دارد که به راحتی و با صرف چند دقیقه زمان و با هزینه 300 و 400 هزار تومان از پروتکل‌های حفاظتی و رمزنگاری سیم کارت‌های نسل اولcomp1 دولتی عبور می‌کند.

یک کارشناس مخابرات در این باره به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در حال حاضر تقریبا نیمی از سیم کارت‌های شرکت ارتباطات سیار (mci) از نوع نسل اول و قدیمی بوده و از تکنولوژی comp1 استفاده می کند.

وی ادامه داد: با استفاده از دستگاه های موجود در دنیا می توان از پروتکل‌های حفاظتی و رمزنگاری سیم کارتها عبور کرده و وارد حریم خصوصی مشترکان شد.

این کارشناس مخابرات تأکید کرد: یک مدل از این دستگاه ها که ساخت کشور چین نیز می باشد، اکنون با قیمت 300 تا 400هزار تومان به فروش می رسد. البته نوع اروپایی آن 1200 دلار است.

وی گفت: این دستگاه ها می توانند تا محدوده 100متری مشترک سیم کارت تلفن همراه (البته بدون مانع) را رمزگشایی و شنود کند.

این کارشناس مخابرات افزود: فردی که با این دستگاه کار می کند حتی می تواند از طریق سیم کارت مورد نظر و رمزگشایی شده،sms نیز ارسال کند.

وی افزود: مسئولان امر می توانند صادقانه در این باره اطلاع رسانی کرده و از بروز مشکلاتی چون بحث کپی سیم کارتها جلوگیری کنند.

این کارشناس مخابرات گفت: کپی سیم کارت در بازار اکنون بر روی سیم کارت با تکنولوژی comp1 است که مخابرات ایران تاکنون بیش از 8 میلیون سیم کارت با این تکنولوژی واگذار کرده است.

این کارشناس مخابرات اظهار داشت: در جریان کپی سیم کارتها که ابتدا تکذیب و در نهایت تأیید شد، چندین میلیون سیم کارت comp1 شرکت ارتباطات سیار توانایی کپی شدن دارند.

وی افزود: با اطلاع رسانی شفاف و آگاه سازی مردم به راحتی می توان احتمال بروز این مشکل را خنثی کرد

  • ۸۶/۰۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">