ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال ورود نهاد های نظارتی به عرصه IT قوت گرفته است

| سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴، ۱۰:۴۳ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - شواهد و اظهارات موجود احتمال بررسی هزینه و طرح های دستگاه های دولتی در حوزه IT را از سوی نهاد های نظارتی افزایش داده است.

از آنجا که مقوله فناوری اطلاعات موضوعی فرابخشی محسوب می شود این امکان را به برخی از دستگاه های دولتی داده تا به انحاء مختلف به صرف منابع سازمانی خود در بخش های مختلف کنند.از سوی دیگر تا کنون نیز اقدام مهمی در خصوص بازآفرینی دولت در عصر اطلاعات به عمل نیامده ،IT هنوز متولی مشخصی ندارد،شرح وظایف دستگاه ها در این عرصه تبیین نشده و هیچ سازمان و یا نهادی نقش رگولاتوری و هماهنگ کننده ای ایفا نمی کند.

به همین دلایل و به جهت عدم اتخاذ تصمیم عاجل و نهایی طی سال های گذشته ، به نظر می رسد که فضا برای حضور دستگاه ها و نهادهای نظارتی برای بررسی عملکرد دستگاه های دولتی باز شده و شواهد موجود احتمال بررسی اقدامات دستگاه های دولتی در زمینه فناوری اطلاعات را افزایش داده است.ورود دستگاه های نظارتی به این عرصه اگرچه احتمال به همراه داشتن تبعاتی را منتفی نمی کند لیکن از نگاه و جهتی دیگر زمینه حضور این نهادها تقریباً گریز ناپذیر شده است.

به هر حال هیچ دستگاهی در کشور و از لحاظ قانونی نقش نظارتی ،رگولاتوری و هماهنگ کننده در حوزه فناوری اطلاعات ایفا نمی کند و تجربه گذشته نیز نشان می دهد که ظاهراً ایجاد و شکل گیری چنین نهادی در دولت تقریباً گره خورده و منتفی است.

بدیهی است با وضعیت موجود وتعلل دولت در ساماندهی به عرصه فناوری اطلاعات همچنان باید شاهد اتلاف بیشتر انرژی،وقت و سرمایه ها در سطح کلان کشور بود.

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">