ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال کاهش 8 درصدی قیمت اینترنت برای کاربران

| يكشنبه, ۷ شهریور ۱۳۸۹، ۰۳:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات با اشاره به کاهش 20 درصدی قیمت پهنای باند اپراتورها گفت: فکر می‌کنم به‌صورت میانگین که ممکن است برای یک شرکت قدری بالاتر و برای دیگری قدری پایین‌تر باشد، قیمت اینترنت حدود هفت تا هشت درصد برای کاربر نهایی کاهش یابد.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با فارس در خصوص کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت اظهار داشت: این کاهش هزینه در موردی است که پهنای باند به صورت عمده در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد و اینکه چه بخشی از هزینه‌های شرکت‌های ندا (شرکت‌هایی که خدمات اینترنت را به کاربران نهایی ارائه می‌دهند) برای پهنای باندی است که به صورت عمده از زیرساخت تهیه می‌کنند، بستگی به ترتیب قیمت هزینه آنها دارد.

وی گفت: من فکر می‌کنم به صورت میانگین که ممکن است برای یک شرکت قدری بالاتر و برای دیگری قدری پایین‌تر باشد، باید حدود هفت تا هشت درصد برای کاربر نهایی کاهش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: هم اکنون این مصوبه در جلسه مجمع شرکت ارتباطات زیرساخت به تصویب رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش فارس، با ابلاغ مصوبه کاهش 20 درصدی پهنای باند، اظهار نظرهای بسیاری از سوی شرکت‌های اینترنتی در خصوص سهم ناچیز این تخفیف در قیمت نهایی اینترنت برای کاربران مطرح شد و گفته‌ شد که در نتیجه این تخفیف، در بهترین حالت قیمت اینترنت حداکثر 4،5 درصد کاهش خواهد یافت.

براساس این گزارش، شرکت‌های اینترنتی معتقدند، عمده‌ترین هزینه‌های این شرکت‌ها را هزینه‌های از جمله نیروی انسانی، لوازم و تجهیزات، مکان، برق، گاز، آب، تلفن تشکیل می‌دهد و به صورت کلی این روش اعمال تخفیف‌ تاثیری در هزینه‌های تحمیل شده بر شرکت‌ها برای پایین آوردن قیمت نهایی اینترنت نخواهد داشت و در نهایت برای ارزان شدن اینترنت، مسئولان وزارت ارتباطات نباید به صورت گزینشی و با یک بوروکراسی طولانی برای ارائه تخفیف اقدام کنند.

  • ۸۹/۰۶/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">