ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال کاهش ISPها قوت گرفت

| يكشنبه, ۳ دی ۱۳۸۵، ۰۹:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

بر اساس مصوبه‌ای که در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد، ضوابط جدیدی در مورد نحوه ادامه فعالیت ISPهای دولتی و خصوصی در نظر گرفته می‌شود که به موجب آن پیش‌بینی می‌شود از تعداد ISPهای موجود به میزان قابل ملاحظه‌ای کاسته شود.

یک مقام آگاه با بیان این مطلب به خبرنگار بزرگراه فناوری گفت: بر اساس این مصوبه برای ادامه فعالیت شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) استانداردهای خاص تعریف می‌شود که با توجه به این استانداردها، احتمال تمدید نشدن مجوز برخی از این شرکت‌ها (به‌علت عدم انطباق با شرایط جدید) وجود خواهد داشت.

وی در خصوص محور دیگر ضوابط جدید خاطرنشان کرد: در عین حال محور اصلی این مصوبه به‌منظور حمایت از تلاش‌های بخش خصوصی و در جهت حذف شرکت‌های دولتی فعال در زمینه ارایه خدمات اینترنتی است.

این مقام آگاه در زمینه حدود استانداردهای تعریف شده، تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، وظیفه توزیع کارت‌های اینترنتی بر عهده ISPها بوده و این شرکت‌ها به‌شکل مستقیم و بدون واسطه مسؤول توزیع به فروشندگان نهایی خواهند بود.

وی ادامه داد: در صورت تصویب این مصوبه، داشتن فضای کار مناسب و انجام فعالیت‌های تجاری نیز از دیگر استانداردهای لحاظ شده برای ISPها خواهد بود.

این مصوبه در جلسه صبح فردای کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بررسی خواهد شد و با اجرایی شدن آن پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های کوچک ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی احتمالا قادر به رقابت با شرکت‌های بزرگ نخواهند بود.

در همین حال محمود خسروی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تایید تدوین ضوابط جدید، اظهار داشت: آیین‌نامه پیشنهادی رگولاتوری در خصوص بهره‌برداران ISP، در واقع نوعی دستورالعمل‌اجرایی است که موجب تجدیدنظر در نحوه فعالیت‌ایشان می‌شود.

وی افزود: از زمانی که آیین‌نامه ارایه‌دهندگان نقطه تماس بین‌المللی (ICP) تغییر پیدا کرده، شرکت‌های ISP را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است و این موضوع ضرورت اعمال تغییر در دستورالعمل‌های اجرایی این بهره‌برداران را به‌وجود آورد.

خسروی تاکید کرد: دستورالعمل اجرایی این مصوبه نیز پس از تایید نهایی در کمیسیون، طی حدود دو هفته آینده جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

در عین حال وی دادن جزئیات بیشتر در خصوص این ضوابط را به بعد از تایید نهایی کمیسیون تنظیم مقررات موکول کرد.

همچنین تلاش خبرنگار ما برای کسب اطلاعات بیشتر در گفت‌وگو با رییس انجمن شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) نیز به‌علت اظهار بی‌اطلاعی وی از وجود ضوابط جدید، بی‌نتیجه ماند.

  • ۸۵/۱۰/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">