ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از حصول توافقات اولیه با شرکت ایرانسل در خصوص اولتیماتوم داده شده به این شرکت خبر داد.

محمود خسروی در خصوص مباحث پیش آمده در مورد موضوعاتی چون محاسبه مکالمه مشترکان اپراتور دوم به دقیقه و اولتیماتوم سازمان تنظیم مقررات به ایرانسل به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: فردا(شنبه) جلسه‌ای با مسوولان شرکت ایرانسل در خصوص مباحث پیش آمده برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته بر روی موضوع ثانیه‌ای کردن مکالمه مشترکان ایرانسل بحثی نیست و این امر باید صورت پذیرد.اما این شرکت می‌تواند طبق قانون تعرفه مکالمه خود را افزایش دهد.

خسروی افزود: تعرفه 499 ریال تعرفه راه‌اندازی این شرکت بوده و ایرانسل می‌تواند با توجه به تعداد شهرهایی که تحت پوشش شبکه خود درمی‌آورد پیشنها افزایش تعرفه خود را ارایه کند.ضمن اینکه اکنون تعرفه موثر اپراتور اول بیش از رقم ایرانسل است.

گزارش فارس حاکی است: هفته پیش خسروی از اولتیماتوم به ایرانسل خبر داده بود.وی گفته بود چنانچه ایرانسل به تعهد خود مبنی بر ثانیه‌ای کردن محاسبه مکالمات مشترکان خود عمل نکند از ارایه لینک‌های جدید و توسعه این شبکه جلو‌گیری خواهد شد.

از طرفی مسوولان ایرانسل نیز می‌گو‌یند که پیشنهاد ثانیه‌ای کردن محاسبه مکالمات و نیز متنوع شدن تعرفه خود را شانزدهم اسفند ماه به سازمان تنظیم مقررات ارایه کرده‌اند.

اعمال محدودیت در توسعه شبکه

در همین حال روابط عمومی رگولاتوری اعلام کرد در صورتی که ایرانسل به تعهدات خود عمل نکند در توسعه‌‏های بعدی این شرکت محدودیت ایجاد خواهد شد.

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درپاسخ به سوال خبرنگار ایلنا, با بیان این مطلب، اعلام کرد: نامه ایرانسل در خصوص ثانیه‌‏ای کردن مکالمات مشترکان خود در تاریخ 20/12/85 به سازمان تنظیم مقررات رسید که این سازمان در تاریخ 21/12/85 به آن پاسخ داد.

براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات؛ ثانیه‌‏ای کردن صورتحساب مشترکین ایرانسل باید اجرا شود که با توجه به اتمام مهلت 48 ساعته به این شرکت, در صورت عدم اجرای آن, در توسعه‌‏های بعدی ایرانسل محدودیت ایجاد خواهد شد.

این گزارش می‌‏افزاید: پیشنهاد ایرانسل افزایش تعرفه تماس مشترکان با سایر اپراتورها است که در چارچوب پروانه می‌‏تواند میزان تعرفه خود را افزایش دهد؛ اما پیشنهاد این شرکت برای تغییر تعرفه بیش از رقم موجود در پروانه است, که سازمان با آن هزینه موافقت نکرده است.

در صورت محدودیت در اجرای توسعه شبکه ایرانسل برای مشترکین فعلی این شبکه مشکلی پیش نخواهد آمد.

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات همچنین در خصوص تعرفه سرویس GPRS سیم‌‏کارت‌‏های ایرانسل اعلام کرد: تعرفه از سوی سازمان تنظیم مقررات تدوین و برای این شرکت فرستاده شده و از نظر سازمان نهایی است.

لازم به ذکر است؛ پیشنهاد تعرفه GPRS برای هر کیلوبایت 60 ریال بوده است که با بررسی‌‏های انجام شده سازمان تنظیم مقررات تعرفه 15 ریال منطقی به نظر می‌‏رسد.
همه اپراتورها باید ثانیه ای حساب کنند

در همین حال ایسنا نیز گزارش دادمهلت 48 ساعته‌ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت ایرانسل برای ثانیه‌ای محسابه کردن مکالمات مشترکان به اتمام رسیده و مسوولان این سازمان اعلام کردند که در صورت عمل نکردن این اپراتور به تعهدات خود از پوشش دادن دیگر شهرها توسط ایرانسل جلوگیری به عمل خواهد آمد، همچنین وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به این که مکالمات مشترکان باید ثانیه‌ای حساب شود تا مبلغ اولیه اعلام شده‌ی اپراتورها تحقق یابد، گفت: در این زمینه به شرکت ایرانسل تذکر داده شد تا خدمات خود را شفاف به مردم ارایه دهد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد سلیمانی با بیان این که موضوع ثانیه‌ای حساب شدن مکالمات بارها به شرکت ایرانسل اعلام شده است اظهار کرد: بر اساس قانون و طبق پروانه و مقررات‌، همه اپراتورهای درون کشور باید حتما خدمات خود را براساس ثانیه به مردم ارایه کنند و اگر اپراتوری خدمات خود را دقیقه‌ای حساب کند، یقینا20 درصد اضافه‌تر از مشترکانش دریافت می‌کند.
سلیمانی‌ که در گفت‌وگو با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، دقیقه‌ای حساب شدن مکالمات مشترکان ایرانسل را یکی از مشکلات وزارت ارتباطات با ایرانسل در نیمه دوم سال گذشته بیان کرد و افزود: بر اساس شکایاتی که در خصوص شفاف نبودن خدمات از ایرانسل شده است‌، این شرکت باید نوع خدمات ارایه شده خود را در فیش مکالمات مشتری به صورت شفاف اعلام کند.
وی اضافه کرد: این حق مشتری است که بداند چه خدماتی با چه قیمتی و در چه مدت زمانی دریافت کرده است و هیچ خدماتی نباید مبهم و مخفی باشد.
به گزارش ایسنا این اظهارات در حالی است که محمود خسروی - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - پیش از این برای تبدیل محاسبه‌ی صورت‌حساب‌های مشترکان ایرانسل از دقیقه به ثانیه به ایرانسل اخطار و مهلت 48 ساعته داده و اعلام کرده بود که در صورت عدم اجرای آن، در توسعه‌‏های بعدی ایرانسل محدودیت ایجاد خواهد شد.

اما مسوولان سازمان تنظیم مقررات پس از اتمام این مهلت اعلام کردند که با توجه به اتمام اولتیماتوم 48 ساعته ایرانسل مبنی بر ثانیه‌ای کردن تعرفه‌های خود، در صورت عمل نکردن این اپراتور به تعهدات خود از پوشش دادن دیگر شهرها توسط ایرانسل جلوگیری به عمل خواهد آمد.

اما مدیر عامل ایرانسل همزمان با اخطار سازمان تنظیم مقررات به ایرانسل به خبرنگار ایسنا اظهار کرده بود که تاییدیه‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات برای تبدیل سیستم بیلینگ ایرانسل از دقیقه به ثانیه به آن‌ها ارسال نشده است، اما به محض این که این تاییدیه ارسال شود همزمان این تغییر در سیستم بیلینگ ایرانسل انجام خواهد شد.

علیرضا قلمبر دزفولی همچنین گفته بود که تغییرات نرم‌افزاری برای تبدیل بیلینگ ایرانسل از دقیقه به ثانیه از اسفندماه سال گذشته انجام شد و در نیمه‌ی این ماه نیز طرح تبدیل سیستم بیلینگ از دقیقه به ثانیه نیز به سازمان تنظیم مقررات ارسال شد و انتظارمان این بود که این امر بلافاصله از سوی این سازمان تایید شود.

او همچنین درباره‌ی این که سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده ایرانسل باید هزینه‌ی مشترکان را از ابتدا که سیستم بیلینگ بر اساس دقیقه بود، بر حسب ثانیه حساب کند و باقی آن را به مشترکان بازگرداند، گفت: این موارد تماما در قرارداد لیسانس دیده شده است بنابراین آنچه سازمان تنظیم مقررات اعلام می‌کند باید بر اساس آن باشد که در این صورت این اپراتور به آن تمکین خواهد کرد.

تمام این اظهارات در حالی است که هنوز تکلیف مشترکان ایرانسل با وجود صحبت‌های وزیر ارتباطات، مسوولان سازمان تنظیم مقررات و مدیر عامل ایرانسل به طور شفاف مشخص نیست و بر اساس اظهارات مسوولان سازمان تنظیم مقررات، ایرانسل پس از اتمام مهلت 48 ساعته هنوز جواب مشخصی به این سازمان اعلام نکرده است و ظاهرا قرار است جلسه‌ی مشترک سازمان تنظیم مقررات و مدیران ایرانسل روز شنبه - 25 فروردین‌ماه - برگزار شود.

  • ۸۶/۰۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">