ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختراع جدید آمازون برای کنترل کارگران انبار

| يكشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا به تازگی دو اختراع از آمازون را به ثبت رسانده که جزو دستگاه های پوشیدنی هستند و آمازون قرار است برای ردیابی حرکات دست و به طور کلی جاسوسی از کارگران کارخانه و انبار این شرکت از آنها استفاده کند.
آنا- شرکت آمازون در نظر دارد با استفاده از مچ بندهای پوشیدنی که به تازگی طراحی کرده، اقدام به ردیابی حرکات دست کارگران فروشگاهی و انبار خود کند. این مچ بند قادر است بازخوردهای آنی را در مواقع لزوم برای کارگران یا مسئول کارگران ارسال کند.
شاید تنها چیزی که به عنوان ایده جایگزینی نیروهای کارگر انسانی را با ماشین آلات هوشمند مشکل می کند، ایده استفاده از ماشین هایی به منظور کنترل هر حرکت کارگران انسانی است و این دقیقا چیزی است که این مچ بندها به منظور آن ساخته شده اند.
ردیابی دست ها از طریق این مچ بندها با دستگاه های فراصوتی انجام می شود که در قسمت های استراتژیک و حساس فروشگاه یا کارخانه تعبیه شده اند. این مچ بندها به گونه ای طراحی شده اند که «بازخورد لمسی» را براساس حرکات کارگران ارایه می دهند.
به عنوان مثال، زمانی که کارگر به محصول اشتباهی می رسد، مچ بند به او هشدار می دهد که این محصول اشتباه است و باید سراغ محصول دیگری برود. در واقع، مانند یک اسلحه نامریی عمل می کند.
اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، این بازخوردها به زمانی که کارگران اشتباه می کنند، محدود نمی شود. این مچ بندها همچنین هشدار نزدیکی را هم می دهد که به کارگران امکان می دهد از این طریق متوجه شوند در نزدیک ترین فاصله از محل دقیق قرار گرفتن بسته یا کالای مورد نظر هستند و در واقع، این مچ بندها در یافتن محل محصولاتی که در جست وجوی آنها هستند، کمک می کند.
در حال حاضر، از عینک های Google Glass برای کمک به کارگران در کارخانه ها و فروشگاه ها استفاده می شود. کمپانی خودروسازی «فورد» از هولولنزهای مایکروسافت برای بهبود فرآیند طراحی خودروهای خود استفاده می کند و «لوسید موتورز»، رقیب «تسلا» نیز از همین کار بهره می برد.
اگر مچ بندهای ردیاب و پوشیدنی آمازون بتوانند به فروشگاه ها و انبار های این شرکت راه یابند، کارگران باید وارد سطح جدیدی از نظارت شوند.

  • ۹۶/۱۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">