ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختصاص 540 میلیارد تومان برای کارگروه IT

| شنبه, ۳ مهر ۱۳۸۹، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

جانشین دبیر کمیسیون تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) از اختصاص 540 میلیارد تومان اعتبار سالانه برای مصوبات این کارگروه در برنامه پنجم خبر داد.

سعید مهدیون در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مطابق مصوبه نخستین جلسه کارگروه فاوای دولت مقرر شد در طول برنامه پنجم سالانه 540 میلیارد تومان اعتبار به طور متمرکز با نظر کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این حوزه تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: این مبلغ با نظر کارگروه و به طور متمرکز برای این حوزه صرف خواهد شد و برای مثال زمانی که کارگروه پروژه‌ای را ملی تشخیص داد که الزاما باید انجام شود، بودجه پروژه از محل این اعتبارات تأمین خواهد ‌شد.

رئیس کمیته تخصصی فنی خاطر نشان کرد: پروژه ملی معمولا میان چند دستگاه انجام می‌شود و 7 محور به عنوان محورهای اصلی توسعه فناوری اطلاعات در کشور تعریف شده که پروژه‌های ملی در ذیل آنها تشکیل داده می‌شود.

جانشین دبیر کمیسیون تخصصی فاوا افزود: البته دستگاه‌های اجرایی خود دارای ردیف بودجه‌هایی هستند و هزینه‌کرد‌هایی خواهند داشت؛ اما تخصیص این اعتبار از آن جهت است که اگر پروژه‌‌ای بین دستگاهی تشخیص داده شد یا بودجه دستگاه مربوطه کفاف هزینه‌های پروژه را نداد از محل اعتبارات کارگروه برای آن هزینه شود.

کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات دولت(فاوا) در نخستین جلسه خود 7 محور توسعه دولت الکترونیک (با محوریت ارائه خدمات دولتی)، توسعه تجارت و بانکداری الکترونیک، توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی در فضای مجازی، توسعه سلامت و رفاه اجتماعی، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، گسترش امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و بسط قوانین و مقررات ناظر بر فضای مجازی را به عنوان اولیت‌های اساسی در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تعیین کرد.

  • ۸۹/۰۷/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">