ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال اینترنت امروز پایان می یابد

| چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۸۵، ۰۶:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

ناصر یوسف‌پور"، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: مهلتی که مسوولان عربستانی و اماراتی برای پایان تعمیرات در مسیر کابل نوری عربستان و امارات از ما خواسته بودند، ساعت ‪ ۱۶‬چهارشنبه (امروز) به پایان می‌رسد.
شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده بود که ‪ ۳۰‬درصد از ارتباطات بین- الملل ایران از ساعت ‪ ۹/۳۰‬صبح دیروز (سه‌شنبه ‪ ۲۷‬تیرماه) به‌علت تغییر در تجهیزات و کابلهای مخابراتی پایانه‌های فیبرنوری دریایی امارات و عربستان، به‌مدت ‪ ۳۶‬ساعت دچار اختلال خواهد شد.
یوسف‌پور بعدازظهر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه ارتباطات ایرنا در پاسخ به اینکه چرا حجم عظیمی از ارتباطات مخابراتی و اینترنتی بین‌الملل کشور از طریق فقط یک کابل انجام می‌شود که در صورت هر گونه قطعی در آن، دچار مشکلات شویم، گفت: قبلا ‪ ۱۰۰‬درصد ارتباطات کشور از طریق این کابل انجام می‌شد که بتدریج آن را تا ‪ ۳۰‬درصد کاهش دادیم و باز هم از آن خواهیم کاست.
شبکه فیبرنوری ایران و امارات، دیماه پارسال (‪ (۸۴‬در موسم حج تمتع، نیز در اثر اصابت لنگر یک کشتی برای چند روز قطع شد که در اثر آن ‪ ۹۰‬درصد از شبکه اینترنتی و تا ‪ ۸۰‬درصد از کانال صوتی کشور افت کرد.
در آن زمان تقریبا اکثریت قریب به اتفاق ارتباطات بین‌الملل ایران از طریق این کابل فیبر نوری انجام می‌پذیرفت .
به‌گفته یوسف‌پور، هم اکنون ‪ ۷۰‬درصد بقیه ارتباطات بین‌الملل ایران از طریق مسیرهایی چون کابل فیبرنوری ترکیه، شرکت ‪ PCCW‬و شرکت ایمکس صورت می‌گیرد.

  • ۸۵/۰۴/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">