ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال اینترنت تنها در ایران رخ نمی دهد

| دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۸۸، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات اختلالات ایجاد شده در اینترنت کشور را مربوط به شبکه زیرساخت دانست.

داود زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه اختلالات اخیر در اینترنت مربوط به شرکت زیرساخت است و گفت: یکی از دلایل اصلی ایجاد اختلال در شبکه مربوط به گیت وی ها است.

وی با اشاره به فعالیتهای شرکت زیرساخت در این زمینه گفت: این شرکت در سالهای اخیر اقداماتی را در زمینه جلوگیری از اختلالات اینترنت انجام داده است که در این زمینه می توان به ایجاد شبکه های بک آپ (Back up) اشاره کرد.

زارعیان ادامه داد: این شبکه ها به عنوان پشتیبان عمل می کنند. زمانی که شبکه دچار اختلال و قطعی می شود این شبکه از سایر مسیرها ارتباط را برقرار می کند.

وی با بیان اینکه ایجاد اختلال در اینترنت مربوط به کشور ما نیست بلکه در سایر کشورها نیر رخ می دهد، اظهار داشت: ارتباطات اینترنتی کشورها با استفاده از فیبر نوری مشترک انجام می شود. مثلا فیبر نوری TAE از شانگهای شروع می شود و تا آلمان ادامه دارد. طبیعی است که اگر اختلالی در این شبکه ایجاد شود 14 تا 15 کشور دچار اختلال و قطعی در شبکه می شوند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایجاد شبکه های Back up را مهمترین راهکار ذکر کرد که مانع از بروز قطعی و اختلال در شبکه اینترنتی می شود و اضافه کرد: در حال حاضر 35 کشور از خطوط ارتباطی "فلگ" (FLAG) استفاده می کنند ولی کشورهایی که شبکه Back up قوی دارند کمتر دچار اختلالات در شبکه می شوند.

  • ۸۸/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">