ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در حالیکه بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان با نخستین تجربه امتحانات مجازی خود درگیر هستند و کندی یا قطع اینترنت مشکل اصلی آنان در این میدان علمی است ، مخابرات لرستان اعلام کرد قصد انجام عملیات کابل برگردان دارد که این امر منجر به اختلال در اینترنت می‌شود.

تجربه آزمون های مجازی با تمام خوبی و بدی هایی که دارد نیازمند یک زیرساخت ارتباطی قوی و پرسرعت است تا آزمون دهندگان بتوانند با خیال آسوده تری این مرحله از کارزار تعلیم و تربیت را پشت سر بگذارند.

بسیاری از دانش آموزان و معلمان اظهار می کنند شبکه شاد به دلیل کندی اینترنت قابل دسترسی نیست و آنها پس از اعلام حضور و غیاب به فضای واتساپ نقل مکان مجازی می کنند که اکنون اطلاعیه مخابرات منطقه لرستان نیز مبنی بر اختلال ۴۸ ساعت اینترنت موجب اضطراب بیشتر آنان شده است.

مخابرات منطقه لرستان به مشتریان اینترنت خانگی و تجاری اعلام کرده است به دلیل عملیات برگردان و بهینه سازی ارتقای شبکه دیتای استان، روز سه شنبه ۱۶ دی ماه از ساعت یک دقیقه بامداد به مدت ۴۸ ساعت، امکان اختلال در این شبکه های اینترنت وجود دارد.

تعدادی از دانشجویان لرستانی در تماس با ایرنا  نسبت به کندی شبکه اینترنت معترض بودند و اظهار داشتند با توجه به برگزاری مجازی آزمون های ترم، عملیات های کابل برگردان مخابرات به پایان فصل امتحانات و در صورت لزوم به آخر هفته موکول شود.

۳۶۰ هزار دانش آموز در لرستان تحصیل می کنند که به گفته علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ۲۵ درصد آنها به اینترنت دسترسی ندارند و این یعنی حدود سه چهارم دانش آموزان این استان در حال استفاده از شبکه اینترنت برای فصل امتحانات خود هستند.

شاید مخابرات لرستان، اینترنت گوشی های تلفن همراه را جایگزین اینترنت خانگی در این ۲ روز می داند اما واضح است که اینترنت گوشی تلفن همراه به سرعت و کیفیت اینترنت خانگی و در برخی مناطق حتی قابل دسترسی نیست که با توجه به اینکه زمان خاصی برای انجام امتحان در نظر گرفته می شود، قطع و یا کندی اینترنت موجب جاماندن از پاسخگویی خواهد شد.

خدمات  مجموعه مخابرات و فناوری اطلاعات لرستان در سال های اخیر بسیار مطلوب بوده است به نحوی که اکنون  ۹۱ درصد روستاهای استان از شبکه‌های ارتباطی ثابت و سیار بهره‌مند هستند  و تاکنون از ۲هزار و ۸۶۱ روستای این استان، ۲ هزار و ۵۷۸ روستا به‌صورت کامل از شبکه‌های ارتباطی بهره‌مند شده اند.

بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد  و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) دایر شده، ۹۳ درصد روستاها و حدود ۹۹ درصد جاده های اصلی لرستان نیز دارای پوشش تلفن همراه است و این یعنی طرح های مخابراتی در استان کوهستانی و دارای مناطق سخت گذر و محروم لرستان به خوبی اجرا شده است اما از مجموعه مخابرات استان انتظار می رود طرح های غیرفوریت دار بهینه سازی شبکه را پس از اتمام امتحانات دانش آموزان و دانشجویان انجام دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">