ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال‌های ناشناخته اینترنت حل می‌شود؟

| شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۰، ۰۳:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

اختلالات اینترنت کشور که ظاهرا هیچ منبع مشخصی ندارند طی ماه‌های گذشته به حدی بود که نارضایتی‌های فراوانی را به دنبال داشت و موجب شد که برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسانه‌ و بی‌ربط مطرح شود.

به گزارش (ایسنا)، افت و خیزهای سرعت و کیفیت اینترنت که در کشور ما داستانی بلند و بالا دارد و هر از چند گاهی به دلایل مختلف مثل قطع شدن کابل فیبر نوری و یا مسایلی از این قبیل چهره‌ای نشان می‌دهد.

افت شدید در مسیر کیفیت اینترنت طی هفته‌های گذشته باعث بروز گله‌های بسیاری از سوی کاربران این شبکه در کشور شد و حتی به دنبال آن بسیاری از فعالیت‌ها در پاره‌ای از مقاطع زمانی معطل ماندند.

کارهایی همچون پشتیبانی از راه دور که معمولا از طریق شبکه اینترنت محقق می‌شود به قدری در آذر و دیماه گذشته با مشکلات اتصال و پهنای باند روبرو می‌شد که بسیاری حاضر شدند عطایش را به لقای آن ببخشند.

قطع و وصلی‌های مکرر که رکورد آن طی چند ماه اخیر، حدود اواسط هفته آخر دیماه زده شد، به میزانی بود که اختلال در ارسال بسته‌های داده‌ای در بازه‌های 15 تا 25 ثانیه برخی ارتباطات را قطع و کاربران را به تلاش مجدد فرامی‌خواند.

این رویه در شرایطی است که حدود بیش از 80 درصد (طبق آمار سال 89) کاربران از طریق DialUp به اینترنت متصل می‌شوند.

اما عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس چندی پیش در گفت‌وگویی اختلالات شبکه اینترنت را موقتی اعلام کرده و گفته بود برخی کنترل‌ها باعث ایجاد مشکلات در این شبکه شده است.

البته نادر قاضی‌پور با اشاره به اینکه وضعیت شبکه اینترنت به طور پیوسته توسط مجلس و کمیسیون صنایع بررسی می‌شود، تاکید کرده بود: این اختلالات موقتی است و تا چندی دیگر بر طرف می‌شوند.

شرکت‌های PAP به عنوان ارایه‌کننده اینترنت پرسرعت می‌گویند که پهنای باند با کیفیت به دست ما نمی‌رسد اما مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها می‌گوید که خبرنگاران می‌توانند به بازدید از شبکه زیرساخت بپردازند تا ادعایشان را ثابت کنند.

در هر حال آنقدر موضوع تکراری "مقصر کیست؟" پیش کشیده شده و به نتیجه نرسیده که همان بهتر که درباره آن صحبتی نشود زیرا نه شرکت ارتباطات زیرساخت موضوع قطعی و محدود کردن ارتباطات را برعهده می‌گیرد و نه شرکت‌های خصوصی ارائه‌دهنده این خدمات و گاهی هم وزیر ارتباطات قطعی کابل‌های فیبر بین‌المللی را دلیل این موضوع عنوان می‌کند.

  • ۹۰/۱۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">