ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال گسترده اینترنت در قشم

| دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸ ق.ظ | ۰ نظر

سرعت پایین، اختلال ها یا محدودیت های موردی در دسترسی به شبکه جهانی اینترنت در کشور مساله ای است که شهروندان کم و بیش با آن خو گرفته اند اما قطعی های پیاپی و به ویژه قطع کامل اینترنت از ظهر روز گذشته موجب نارضایتی قشمی ها از خدمات رسانی در این زمینه در جزیره قشم شد.

قشم از ظهر روز گذشته تا صبح امروز از اینترنت محروم بود و حتی دسترسی به اینترنت در گوشی های همراه نیز امکان پذیر نبود اما این اختلال تنها به اینترنت محدود نمی شد و شبکه تلفن شهری نیز با مشکل روبرو شده بود به طوری که حتی تماس با شماره های پشتیبان امکان پذیر نبود؛ از این رو اختلال گسترده و عدم امکان اطلاع رسانی به شهروندان در مورد مشکل احتمالی موجب کلافگی شهروندان و کاربران اینترنتی در جزیره قشم شد.
این در حالی است که استفاده از اینترنت طی سال های اخیر به یکی از ضروریات زندگی انسان امروزی تبدیل شده و قشم نیز به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس از این قاعده مستثنی نیست؛ به ویژه در عصر ارتباطات، اینترنت نقش و جایگاه مهمی در زندگی روزمره بسیاری از شهروندان یافته و به نوعی مهمترین و تنها راه ارتباطی آنها با جهان خارج تلقی می شود.
نیاز و وابستگی شهروندان به اینترنت (فارغ از خوب یا بد بودن این میزان از وابستگی) تا جایی پیش رفته که تنها در زمان نداشتن دسترسی به آن احساس می کنند در جزیره ای، دور از سایر نقاط محبوس شده اند و از این رو انتظارات در این زمینه در منطقه ای در محاصره آب های نیلگون خلیج فارس فراتر از اینهاست.
شهروندان همچون سایر نقاط در جزیره قشم نیز به دلیل های مختلف هر از چند گاهی با پیام خطای دسترسی به اینترنت مواجه می شوند که از جلمه می توان به قطعی چند ساعته اینترنت در هفته گذشته اشاره کرد اما قطع کامل دسترسی به اینترنت و حتی اختلال در شبکه تلفن شهری برای قشمی ها تازگی داشت.
اختلال پیش آمده گویا از امروز برطرف شده، هر چند تماس خبرگزاری جمهوری اسلامی با مخابرات قشم نیز همچنان با مشکل روبروست و هنوز سه شماره نخست را نگرفته بوق اشغال می خورد.
سرانجام اما تماس برقرار شده و حسن هاشمی رییس مخابرات قشم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به پرسشی در زمینه علت قطع کامل اینترنت در این جزیره تشریح کرد: از ساعت 14 روز شنبه در سیستم شرکت ارتباطات زیرساخت مشکلی به وجود آمد و همین امر موجب اختلال در دسترسی کاربران شد اما موضوع ارتباطی به مخابرات ندارد.
وی افزود: فیبر نوری مسیر قشم- درگهان به دلیل برخورد بیل مکانیکی دچار آسیب شد و همین امر دسترسی به اینترنت در جزیره قشم را با مشکلاتی مواجه کرد که با تلاش های صورت گرفته از صبح امروز مشکل برطرف شده است.
رییس مخابرات قشم بیان کرد: هفته گذشته نیز با اختلال در شبکه اینترنت مواجه بودیم که ناشی از بروز مشکل موقتی در سیستم بود و ارتباطی با اختلال به وجود آمده در روز گذشته ندارد.
او همچنین در پاسخ به پرسشی در زمینه اختلال در شبکه های تلفن نیز عنوان کرد که هیچ اختلالی وجود ندارد و شهروندان هرگونه مشکلی را می توانند با پشتیبانی در میان بگذارند.
منطقه آزاد قشم در شرایطی مرحله جدید توسعه و رشد اقتصادی خود را آغاز و آغوش خود را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی گشوده که زیرساخت های اساسی همچون اینترنت و تلفن همراه با مشکلاتی روبروست؛ مشکلی برای جزیره که در جهان پیرامون جزو بدیهیات محسوب می شود.
اطلاع رسانی، پژوهش های علمی، امور بانکی، کسب و کارهای مجازی و ارتباطات انسانی در شبکه های اجتماعی بخشی از خدماتی است که مردم به واسطه دسترسی به شبکه جهانی اینترنت دریافت می کنند یا به جامعه ارایه می دهند و پیش از هر طرح و برنامه توسعه ای، ارتقای خدمات سیستم های ارتباطی و مخابراتی ضروری به نظر می رسد.

  • ۹۵/۱۰/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">