ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختیار فیلترینگ ICPها در دست قوه قضاییه است

| شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۱۱:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

دستگاهی توسط قوه قضاییه برای همه ICPها نصب شده که بدون اطلاع ICPها اقدام به فیلتر سایت‌‏های مشخص شده کمیته تعیین مصادیق می‌‏کند.
عبدالله فاتح ، مدیرعامل شرکت پارس آنلاین ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا ، در خصوص انتشار خبری مبنی بر مسدود کردن سایت‌‏های اینترنتی توسط این شرکت ، اظهارداشت: این موضوع که فیلتر سایت‌‏های اینترنتی از طریق پارس آنلاین صورت می‌‏گیرد ، صحت ندارد.

وی ، با بیان این که برای سایت‌‏هایی که این خبر را درج کرده‌‏اند تکذبیه فرستاده‌‏ایم، یادآور شد: سایت‌‏هایی که در حال حاضر فیلتر می‌‏شود با تشخیص کمیته تعیین مصادیق و به وسیله دستگاهی که قوه قضاییه برای ICPها نصب کرده بود انجام می‌‏شود، ضمن این که اختیار دیتابیس ICPها در دست این شرکت‌‏ها نیست.

فاتح ، خاطرنشان کرد: پارس آنلاین این اختیار را ندارد که سایتی را فیلتر کند.

وی ، انتشار این گونه اخبار را برای شرکت‌‏های اینترنتی متضرر دانست و یادآور شد: در حال حاضر پارس آنلاین با دریافت مجوز دیتاسنتر IDC به دنبال ایجاد محتوا است و در جهت مسدود کردن سایت‌‏ها قدم بر نمی‌‏دارد.

  • ۸۵/۰۲/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">