ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ادامه کپی‌برداری اینستاگرام از رقبا

| سه شنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۱، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

یک توسعه دهنده برنامه اعلام کرد که ویژگی جدیدی را در اینستاگرام مشاهده کرده که شبیه به برنامه اشتراک گذاری عکس بی ریل است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی به نام چالش‌های صادقانه (Candid Challenges) است که شباهت زیادی به «بی ریل» (BeReal)، یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس، دارد. این ویژگی منتشر نشده در حال حاضر توسط الساندرو پالوزی، توسعه‌دهنده‌ مشاهده شد. یکی از سخنگویان اینستاگرام هم تایید کرد که این ویژگی یک نمونه اولیه داخلی است، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

به گفته پالوزی، کاربران اینستاگرامی که در این چالش شرکت می‌کنند، هر روز یک اعلان برای گرفتن عکس از محیط اطراف خودشان در زمان متفاوتی مشاهده می‌کنند. به محض دریافت درخواست، دوربین اینستاگرام نیز با دوربین های جلو و عقب گوشی باز می شود و به کاربران یک پنجره دو دقیقه ای برای گرفتن عکس می دهد. محتوای به اشتراک گذاشته شده، در استوری ظاهر می شود.

این ویژگی تقریبا شبیه به برنامه بی ریل است. یک برنامه اشتراک گذاری عکس که به عنوان جایگزینی برای اینستاگرام به فروش می رسد. این برنامه که ابتدا در سال 2019 راه اندازی شد، از کاربران می خواهد که هر روز در یک زمان تصادفی با استفاده از دوربین های جلو و عقب گوشی خود عکس بگیرند. درخواست‌های روزانه نیز پس از دو دقیقه منقضی می‌شوند و پس از آن کاربران می‌توانند تمام عکس‌های به اشتراک گذاشته شده توسط دوستان خود را مشاهده کنند.

هنوز مشخص نیست که اینستاگرام قصد دارد این ویژگی را چه زمانی راه اندازی کند. یکی از سخنگویان اینستاگرام این ویژگی را نمونه اولیه داخلی توصیف کرد که تست خارجی ندارد. اما این واقعیت که این شرکت در حال آزمایش این ویژگی است، نشان می دهد که حداقل در حال بررسی تقلید از بی ریل در داخل سرویس خودش است.

بی ریل طرفداران زیادی دارد و در چند ماه گذشته محبوبیتش افزایش یافته است. این پلتفرم در حال حاضر در جایگاه برتر اپ استور اپل، بالاتر از اینستاگرام (شماره 8) و فیس بوک (شماره 18) قرار دارد.

مارک زاکربرگ گفته که آینده متا متکی به ایجاد جذابیت برای جوانانی است که بیشتر وقت خود را در این برنامه ها می گذرانند. در حالی که تیک تاک در حال حاضر رقیب اصلی اینستاگرام است، این شرکت به دقت رقبای خود را زیر نظر دارد و اغلب ویژگی‌های سرویس‌های دیگر را کپی کرده است. اینستاگرام همچنین اخیراً یک تنظیم جدید "Dual" را به دوربین درون برنامه ای خود اضافه کرده که از سبک عکسبرداری محبوب بی ریل تقلید می کند.

  • ۰۱/۰۶/۰۱

اینستاگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">