ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ادعای هک بازی‌های المپیک توسط روسیه

| دوشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۱:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

برخی منابع خبری غربی مدعی شده اند که روسیه برای حملات هکری به بازی‌های المپیک زمستانی جنوبی تلاش کرده و این امر را به گردن کره شمالی انداخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، در جریان انجام بازی های یادشده برخی سیستم های رایانه ای مورد استفاده به این منظور هک شد و برخی منابع اطلاعاتی دولت آمریکا که هویتشان فاش نشده مدعی هستند این حملات توسط یکی از نهادهای دولتی روسیه صورت گرفته است.

بر همین اساس 300 رایانه شخصی فعال برای انجام امور مربوط به بازی های المپیک در اوائل ماه فوریه گذشته هک شدند. همچنین بدافزارهایی در روترهای کره جنوبی کار گذاشته شدند و بدافزارهایی از 9 فوریه به زیرساخت های مورد استفاده برای اجرای این بازی ها حمله کردند.

با توجه به آغاز بازی های المپیک از 9 فوریه حملات یادشده مشکلات زیادی را برای دست اندرکاران این بازی ها به وجود آورد. اگر چه دخالت روسیه در بی نظمی مربوط به روز افتتاحیه این بازی ها هنوز توسط دیگر منابع اثبات نشده، اما اختلال در دسترسی به اینترنت و بخش تلویزیونی مشهود بود. علاوه بر این اختلال یادشده در حدی بود که باعث شد برخی مهمانان حتی نتوانند بلیط های خود را چاپ کنند.

ظاهرا علت حملات هکری روس ها به بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی، ممنوعیت حضور این کشور به صورت رسمی و با پرچم روسیه به علت افشای دوپینگ برخی ورزشکاران این کشور در بازی های المپیک تابستانی بوده است. البته تحقیقات نشان می دهد روس ها در این زمینه تلاش کردند تا کره شمالی را مقصر نشان دهند ولی آمریکا می گوید بررسی های فنی دخالت روسیه را در این زمینه ثابت می کند. 

  • ۹۶/۱۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">