ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارایه گزارش عملکرد ارتباطات سیار

| سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۸۵، ۱۱:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار, گفت: واگذاری سیم‌‏کارت‌‏های ثبت‌‏نامی در نه استان دیگر کشور از فردا آغاز می‌‏شود و تا پایان سال شمار استان‌‏هایی که سیم‌‏کارت‌‏های ثبت‌‏نامی در آنها واگذار شده است به 15 استان می‌‏رسد.
به گزارش خبرنگار ایلنا, وحید صدوقی, در آخرین نشست خبری خود در سال 85 به ارائه گزارش عملکرد این شرکت پرداخت و گفت: واگذاری سیم‌‏کارت‌‏های ثبت‌‏نامی توسعه ظرفیت شبکه تلفن همراه و پروژه ارتقای کیفیت شبکه در استان تهران از جمله فعالیت‌‏های انجام شده در سال 85 بوده است.

وی، با اشاره به واگذاری 6/6 میلیون سیم‌‏کارت در سال 85 ، اظهارداشت: حجم واگذاری سیم‌‏کارت در سال 85 بزرگ‌‏ترین دلیل کاهش قیمت آن در بازار آزاد بوده است.

صدوقی، با بیان این‌‏که تعداد مشترکین اپراتور اول تلفن همراه در کشور 15میلیون و 154 هزار است، تصریح کرد: فاز 3 توسعه شبکه رادیویی با ظرفیت 5/4 میلیون توسط GCها , فاز 3+ توسعه شبکه رادیویی با ظرفیت 4 میلیون مشترک و فاز 4 توسعه شبکه رادیویی از جمله پروژه‌‏های توسعه‌‏ای در دست اجرا توسط شرکت ارتباطات سیار است.

وی، همچنین از بهره‌‏برداری از برخی از سرویس‌‏های شبکه هوشمند تلفن همراه, پیاده‌‏سازی سیستم خدمات مشتریان, پیاده‌‏سازی پایلوت ارتباطات پرسرعت در تلفن همراه به عنوان دیگر طرح‌‏های توسعه‌‏ای در این بخش نام برد و خاطرنشان کرد: با وجود فعالیت‌‏های صورت گرفته، امیدواریم از شهریور ماه سال 86 به ارائه سرویس GPRS که توسط اپراتور اول بپردازیم.

صدوقی، همچنین از وضعیت پیمانکاران عمومی شبکه ارتباطات سیار پس از 22 ماه فعالیت نام برد و گفت: در حال حاضر دو هزار و 416 سایت BTS توسط GC ها از مجموع 4 هزار و 700 سایت مورد تعهد زیر بار آمده و راه‌‏اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار, گفت: ما نقاط مثبت قرارداد GC ها را می‌‏‌‏بینیم و تا به حال بحث جرایم آنها را مطرح نکرده‌‏ایم.

وی، از رشد 56 درصدی راه‌‏اندازی بانک‌‏های BTS این شرکت در سال 85 خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر اپراتور اول با 166 اپراتور در 82 کشور جهان رومینگ دارد.

صدوقی، همچنین از رشد 100 درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه در 19 استان کشور طی یک سال آینده خبر داد و گفت: تهران با 38 درصد کمترین رشد ضریب نفوذ در کشور را داشته است.

وی، گفت: در حال حاضر 5 میلیون مشترک تلفن همراه در استان تهران وجود دارد و ترافیک شبکه تهران بیش از 90 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار, گفت: واگذاری سیم‌‏کارت‌‏های ثبت‌‏نامی سال 85 از اوایل این هفته آغاز و تاکنون توزیع 7 استان به پست واگذار شده است و تا پایان هفته دیگر نیز 9 استان دیگر به جمع استان‌‏های ثبت‌‏نامی اضافه خواهد شد.

وی، گفت: در سال 85 ، تنها واگذاری سیم‌‏کارت دایمی 15 استان انجام می‌‏پذیرد و مابقی سیم‌‏کارت‌‏های دایمی و اعتباری در بهار سال آینده انجام خواهد شد.

صدوقی، ادامه داد: 75 درصد سیم‌‏کارت‌‏های دایمی منطقه مشترکین اپراتور اول تلفن همراه هستند و در این هفته نیز قصد داریم سیم‌‏کارت‌‏های استان‌‏های همدان, لرستان, خراسان شمالی و جنوبی, یزد, خوزستان, مرکزی, فارس, چهارمحال و بختیاری و اصفهان را به غیر از شهرهای شهرضا, نجف‌‏آباد, سمیرم و رضوان‌‏شهر واگذار کنیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار, همچنین از توسعه کیفی شبکه تلفن همراه در برخی شهرها, جاده‌‏ها و روستاهای کشور و نیز برقراری سرویس MMS و GPRS در سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 32 بزرگراه تهران و 100 خیابان اصلی مشکل اختلال تلفن همراه داشته است و سعی داریم توسعه کیفیت تهران را دایمی کنیم.

وی، گفت: امکان دارد سیم‌‏کارت‌‏های اعتباری ثبت‌‏نام شده در تهران به صورت قرعه‌‏کشی و بر اساس تعیین اولویت واگذار شود.

صدوقی، حجم رشد SMS را طی ماه‌‏های آخر سال بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: در دی‌‏ماه گذشته روزانه 30 میلیون SMS ، بهمن‌‏ماه 40 میلیون و اسفندماه روزانه 50 میلیون SMS از طریق شبکه تلفن همراه ارسال می‌‏شود. به این معنی که ماهانه مشترکین تلفن همراه 5/ 1 میلیارد SMS ارسال می‌‏کنند و پیش‌‏بینی می‌‏شود در ایام عید میزان استفاده مشترکین از این سرویس روزانه به 100 میلیون برسد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار, گفت: دو مرکز جدید SMS با ظرفیت 6 میلیون برای پیشگیری از ترافیک شبکه ایجاد کرده‌‏ایم که در حال حاضر ظرفیت SMS شبکه تلفن همراه اپراتور اول به 21 میلیون رسیده است.

وی، از ارائه سرویس WLL روستایی در روستاهای مختلف کشور به عنوان یکی از مهم‌‏ترین برنامه‌‏های سال آینده این شرکت خبر داد و گفت: سعی ما این است که مشکل تلفن همراه را در استان‌‏ها به این وسیله رفع کنیم.

صدوقی، گفت: تا پایان این هفته، متقاضیان سیم‌‏کارت ثبت‌‏نامی سال 85 فرصت دارند نسبت به استرداد وجوه پرداختی خود اقدام کنند و تاکنون نیز 100 نفر نیز در این خصوص مراجعه کردند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار, گفت: درآمد کل شرکت ارتباطات سیار در سال 85 یک هزار و 500 میلیارد تومان بوده است که در بودجه مبلغ 500 میلیارد تومان آن به عنوان سود امسال پیش‌‏بینی شده است.

  • ۸۵/۱۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">