ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت ارتباطات سیار در حال ایجاد شبکه گسترده جدیدی روی شبکه کنونی تلفن همراه است.

یک کارشناس مخابرات ، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ، در خصوص توسعه شبکه ارتباطات سیار کشور به خصوص در تهران توجه به واگذاری اولویت اول ثبت نامی در خرداد ماه جاری ، اظهارداشت: ارتباطات سیار در حال اضافه کردن امکانات و تجهیزات در شبکه کنونی است.

وی ، با بیان این که اشکالات ترافیک تنها درشبکه تهران بیش از حد است ، یادآور شد: با توجه به آن که حدود هزار و 300 آنتن BTS در تهران موجود است با نصب تجهیزات بر این آنتن‌‏ها می‌‏توان تا حدی مشکلات تهران را کاهش داد.

این کارشناس مخابرات ، طرح‌‏های گسترده و توسعه شبکه همراه کشور را منوط به سیاست‌‏های لایه مدیریتی شرکت مخابرات دانست و گفت: هر آنتن BTS می‌‏تواند جواب گوی سرویس دهی به حدود 12 هزار مشترک باشد که با این وجود در تهران مشکل کمبودBTS وجود ندارد ، بلکه تعداد کانال‌‏های صوتی معضل اصلی این شبکه عنوان می‌‏شود.

وی ، تصریح کرد: شرکت ارتباطات سیار تا اواخر خرداد ماه جاری افزایش تعداد کانال‌‏های صوتی را در دستور کار قرارداده است.

وی ، با بیان این که وضعیت شبکه NSS تلفن همراه کشور در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: توسعه شبکه NSS پیچیده است ، ضمن این که در حال حاضر طراحی شبکه BSS مشکلات متعددی را به وجود آورده است.

این کارشناس مخابرات، با اشاره به نصب تجهیزات در شبکه BSS سیار ، افزود: مشکل اساسی شهر تهران در عدم آنتن دهی مناسب به تعداد مشترکی مربوط می‌‏شود که در یک منطقه از تلفن همراه استفاده می‌‏کنند.

وی ، ادامه داد: این وضعیت باعث اختلالات در شبکه همراه می‌‏شود که به طراحی اشتباه شبکه BSS در سال‌‏های گذشته مربوط می‌‏شود. وی ، سوء مدیریت در گذشته را تنها دلیل اختلالات شبکه تلفن همراه کشور دانست وتاکید کرد: مشکل نقدینگی دراین زمینه وجود ندارد ، بلکه مدیران تاکنون دانش کافی این حرکت را نداشته‌‏اند.

این کارشناس مخابرات ، ضعف عمده مشکلات ارتباطی کشور را ضعف عمده بدنه مخابراتی عنوان کرد و گفت: با مدیریتی قوی وتوسعه سریع می‌‏توان امیدوار بود که تا پایان بهمن ماه سال جاری مخابرات به تمام تعهدات خود مبنی بر واگذاری 8 میلیون سیم کارت ثبت نامی جامه عمل بپوشاند.

  • ۸۵/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">