ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارسال رسمی تعرفه‌های مخابرات به دولت

| يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از درخواست مکتوب این شرکت مبنی بر بازگشت تعرفه به حالت پالسی با نرخ هر پالس ۵۱.۳ ریال و آبونمان ۹۰۰ تومانی خبر داد.

به گزارش فارس، اسداله دهناد مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در یک نشست خبری در نمایشگاه تلکام 2015 از تغییر ساختار شرکت مخابرات ایران خبر داد و گفت: با تغییر مالکیت از دولتی به خصوصی، بازنگری در ساختار سازمانی شرکت مخابرات ضروری شد که آخرین تغییر در تاریخ 94.5.13 مصوب و ابلاغ شده است.

وی گفت: پس از این، ساختار مخابرات‌های استانی نیز در 3 گروه در تاریخ 94.6.30 تصویب و اتبلاغ شد و قرار شد شرکت‌های استانی ظرف 15 روز ساختار تفصیلی خود را تهیه و پیشنهاد کنند.

بهناد با بیان اینکه تغییر ساختار مخابرات‌های استانی با هدف چابک‌سازی انجام شده گفت: فعلاً ساختار شرکت‌های مخابرات استانی تغییر نمی‌کند اما پس از 6 ماه، ساختار ارزیابی خواهد شد و در صورت نیاز تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: در ساختار جدید شرکت مخابرات اهداف کاهش هزینه‌ها، ارتقای بحث تخصصی ستاد به سمت ساختار متمرکز، کاهش 6 هزار پست شغلی، حذف سمت کارشناس به پایین در ستاد و تناسب بین پست‌های کارشناسی و مدیریتی دنبال شده است.

دهناد توضیح داد: 29 هزار پست در شرکت مخابرات به 23 هزار پست کاهش پیدا کرده است.

* درخواست کتبی مخابرات از ورات ارتباطات برای بازگرداندن تعرفه‌ها به قبل از هم‌کدلی طبق مصوبه 160

دهناد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرکت مخابرات بدون توافق با دولت و وزارت ارتباطات نمی‌تواند توفیق یابد، گفت: تعرفه‌ها از سال 82 تغییر چندانی نداشته و درآمد و هزینه‌ها تناسب ندارد و از این رو دنبال جبران عقب ماندگی در زمینه تعرفه هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با ذکر مثالی توضیح داد: سرمایه‌گذاری و سود‌دهی در شرکت مخابرات ایران تناسب ندارد در حالیکه هزینه ایجاد یک خط تلفن ثابت یک میلوین و صد هزار تومان و قیمت فروش 50 هزار تومان است، متوسط درآمد ماهانه از یک خط تلفن ثابت تنها 6 هزار تومان است.

وی از ارسال نامه‌ای به سازمان تنظیم مقررات مبنی بر بازگشت تعرفه‌ها به حالت قبل خبرداد.

دهناد توضیح داد: حدود دو هفته پیش نامه‌ای به رگولاتوری ارسال کردیم و در آن درخواست مخابرات برای بازگشت تعرفه‌ها به قبل از اجرای هم‌کدی طبق مصوبه 160 کمیسیون تنظیم مقررات رسماً اعلام شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توضیح داد: در مصوبه 160 که مربوط به نحوه اجرای هم‌کدی است هزینه هر پالس تلفن ثابت 51.3 ریال، آبونمان 900 تومان و حداقل زمان مکالمه 150 پالس تعیین شده است.

* مذاکره برای تهاتر بدهی‌های دو جانبه مخابرات و دولت

دهناد در بخش دیگری از سخنان خود از مذاکره با دولت برای تهاتر بدهی‌های دو جانبه دولت و مخابرات خبرداد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: مخابرات ایران حدود 1500 میلیارد تومان لاوصولی دارد که 50 درصد آن به طور مستقیم مربوط به دولت است. از سوی دیگر مخابرات حدود 260 میلیارد تومان به شرکت دولتی زیرساخت بدهی دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">