ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از سایت‌ها بلیط هواپیما نخرید،کلاهبردارند!

| شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

مقصود اسعدی سامانی هشدار داد چنانچه مردم از این سایت‌ها بلیت‌هایی خریداری کنند و به کلاهبرداری  مبتلا شوند، امکان مراجعه و پیگیری حقوق خود را از ایرلانیها ندارند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی هیچ قراردادی با موتورهای جستجوگر (سایتهای) فروش بلیت هواپیما ندارند و احتمال داد که آژانس‌های مسافرتی به دلیل چارتر کردن برخی از پروازها،مبادرت به همکاری با این سایت‌ها برای فروش بلیت کرده باشند.

مقصود اسعدی سامانی تاکید کرد که بارها هشدار داده اند که این سایتهای فروش بلیت هواپیما مورد تایید انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیست.

وی با بیان اینکه  انجمن شرکتهای هواپیمایی، ابزاری برای برخورد با این دسته از سایتها ندارد ، پلیس  فتا را مسئول برخورد با آنها برشمرد و به نسیم آنلاین بیان داشت که  پلیس فتا هم برای برخورد با آنها نیازمند مجوز از قوه قضاییه است.

به گفته اسعدی سامانی، تعداد زیادی از مسافران پس از خرید بلیت از طریق  این سایت ها دچار مشکل شده اند  و توضیح داد که حتی  بخشی از مسیر های  پروازی  که در  این سایتها قید شده به صورت واقعی  چنین پروازهایی  در  لیست ایرلاین ها وجود خارجی  ندارند. وی، نوع رفتار این سایت ها را  مصداق کلاهبرداری ذکر کرد که مراجع  ذیربط هم باید با آنها برخورد قاطعی کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور، در گفتگو با نسیم آنلاین با بیان اینکه  سایت‌های فروش بلیت هواپیما  روز به روز افزایش می‌یابند از سایتهایی چون "چارتر" و "سپهر ۳۶۰"، به عنوان بخشی از سایتهای فعال در این زمینه یاد کرد.

وی، هشدار داد چنانچه مردم از این سایت ها بلیت هایی خریداری کنند  و به کلاهبرداری  مبتلا شوند، امکان مراجعه و پیگیری حقوق خود را از ایرلانیها ندارند، چون ایرلاینها در قبال بلیت هایی که غیر از مجرای قانونی تهیه شده باشد مسئولیتی ندارند.

سامانی، به پیگیری های قبلی انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور برای  مقابله با این سایتها از طریق سازمان هواپیمایی  کشوری اشاره داشت و گفت که با وجود برگزاری  نشست مشترک بین پلیس فتا ، سازمان هواپیمایی کشوری و بازرسی کل کشور  اما هنوز نتیجه مشخصی نداشته است.

وی، افزود: پیشنهاد شده تا در راستای ساماندهی  این سایتها دستورالعمل  فروش  بلیت  در فضای  مجازی  تدوین شود که در اینصورت فعالیت آنها با مجوز از مراجع ذیربط صورت خواهد گرفت. سامانی، داشتن نماد الکترونیکی را یکی از موارد ضروری  فعالیت در زمینه فروش بلیت  اینترنتی  دانست و اذعان داشت که این دسته از افراد باید از سازمان هواپیمایی کشوری  مجوز فعالیت اخذ کنند.

  • ۹۵/۰۲/۱۱

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">