ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از ویستا استفاده می کنید؟ سیستم تان در خطر است

| يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

کن کالبورن * - مایکروسافت اعلام کرده که از ۱۱ آوریل ۲۰۱۷، به صورت کامل پشتیبانی خود را از ویندوز ویستا قطع می کند. این توقف پشتیبانی به این معنی است که از ۲۲ فروردین ۱۳۹۶، مایکروسافت هیچ به روز رسانی امنیتی برای ویندوز ویستا ارایه نمی کند و این عامل سبب می شود ویندوز ویستا در معرض حملات مختلف توسط هکرها و خرابکاران سایبری قرار بگیرد. علاوه براین مرورگر اینترنت اکسپلور ۹ هم دیگر پشتیبانی نمی شود و اگر از این مرورگر استفاده کنید، حساب های آنلاین و همچنان رایانه خود را در معرض حملات سایبری قرار خواهید داد.
به همین دلیل کاربران این سیستم عامل به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی از ویندوز ویستا استفاده نکنند و باید ویندوز خود را به نسخه بالاتر ویندوز یعنی ۸ و یا ۱۰ ارتقا دهند.
مایکروسافت امیدوار است که تمامی کاربران باقی مانده ویندوز ویستا به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند. این شرکت برای تشویق بیشتر افراد، هزینه مهاجرت از ویستا به ویندوز ۱۰ را فقط 95/14 دلار تعیین کرده است. علاوه بر این، با این تغییر کاربران از یک سیستم عامل مدرن بهره خواهند برد.
با قطع پشتیبانی مایکروسافت از ویستا، شرکت های دیگر هم به این سیستم عامل خدمات نخواهند داد. برای مثال، فایرفاکس به کاربران اکس پی و ویستا پشتیبانی نمی دهد. گوگل درایو نیز همین شیوه را در پیش گرفته است.
ویندوز ویستا در تاریخ شرکت مایکروسافت یکی از محصولات ضعیف و حتی جنجالی این شرکت بوده است. این محصول حتی سبب به وجود آمدن اختلافات مدیریتی و جدایی بخشی از مدیران و مهندسان این شرکت شد.
ویندوز ویستا که با نام رمز لانگهورن شناخته می شد، قرار بود دو تا سه سال پس از عرضه ویندوز ایکس پی منتشر شود، اما روند تولید آن بیش از پنج سال به طول انجامید و به این ترتیب سود بسیار زیادی برای مایکروسافت از دست رفت.
بی توجهی کاربران در استفاده از سیستم عامل های تاریخ گذشته یا غیر قانونی هم اکنون یکی از اصلی ترین دلایل نفوذ هکر ها به سیستم های مختلف و دزدی اطلاعات است.
* رییس شرکتData Doctors Computer Services 

(منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">