ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اساسنامه شورای‌عالی IT مجلس درصحن علنی

| يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۸۵، ۰۷:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

پیش‌نویس اساسنامه شورای‌عالی فناوری اطلاعات مجلس، دوشنبه هفته آینده به مجلس ارایه می‌شود.

به گزارش خبرنگار «جهان‌صنعت» عبدالله روحی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نایب رییس شورای‌عالی IT مجلس ضمن بیان این مطلب افزود: این پیش‌نویس پیش از سال جدید آماده شده بود و در جلسات اخیر تغییراتی روی آن انجام شد.

وی افزود: هم‌اکنون این پیش‌نویس آماده دریافت تأیید از مجلس شورای اسلامی است تا پس از آن مراحل اجرای آن آغاز شود.

این نماینده مجلس گفت: شورای‌عالی فناوری اطلاعات به منظور قانونگذار، سیاستگذاری و نظارت بر نحوه اجرای پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه‌های اجرایی کل کشور، اقدام به تاسیس این شورا کرده و نظارت و برنامه‌ریزی بر بودجه دو درصدی سازمان‌ها و نهادهای دولتی برای توسعه IT یکی از اهداف آن است.

وی افزود: این مرکز با هدف نظارت و برنامه‌ریزی بر توسعه فناوری اطلاعات در نهادهای دولتی و با وظیفه قانونگذاری و سیاستگذاری فناوری اطلاعات از اواسط آبان‌ماه 84 آغاز به کار کرده است.

روحی درباره اعضای این شورا گفت: ابوترابی به‌عنوان ریاست شورا و آقایان حدادعادل، کوه‌کن، دکتر توکلی، مظفری و دکتر ربیعی به‌عنوان سایر اعضای این شورا تعیین شده‌اند.

نایب رییس شورای IT مجلس افزود: برای ارتباط نزدیک‌تر با دولت، عبدالمجید ریاضی، معاون و دبیر شورای‌عالی IT وزارت ارتباطات به‌عنوان یکی از اعضای شورا در جلسات حضور دارد و این شورا هر هفته یک جلسه خواهد داشت.

روحی در پایان همکاری نزدیک با دولت در جهت اجرای هرچه بهتر قوانین و طرح‌های ICT در کشور را از دیگر دستور کارهای موجود در شورای‌عالی IT مجلس شورای‌عالی عنوان کرد.

  • ۸۵/۰۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">