ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استاکس نت، ستاره فیلم آمریکایی 'روزهای صفر'

| شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

سایت خبری 'هالیوود ریپورتر' گزارش داد: فیلم مستند 'روزهای صفر'، با محوریت جزئیات مربوط به موضوع ویروس 'استاکس نت' که دست به خرابکاری در برنامه هسته ای ایران زد، در جشنواره سالانه فیلم های مستند آمریکا به روی پرده می رود.

این سایت خبری می نویسد:یک فیلمساز آمریکایی به نام ' آلکس گیبنی' دارنده جایزه 'اسکار، فیلمی مستند به نام ' روزهای صفر' ' Zero Days” ساخته است که از وقوع محتمل یک جنگ بزرگ سایبری در جهان خبر می دهد و ویروس 'استاکس نت' که برنامه هسته ای ایران را هدف قرار داد، آغازگر این جنگ جهانی جدید معرفی می کند.
محور فیلم مستند 'روزهای صفر' , یک کرم رایانه ای موسوم به 'استاکس نت' است که یک ویروس رایانه ای خودهمانند ساز است که در سال 2010 کشف شد.
فیلم جزئیات تولید یک بدافزار به نام 'استاکس نت ' Stuxnet را شرح می دهد که یک ویروس کامپیوتری است و مشترکا توسط دولتهای آمریکا و اسرائیل ساخته شده است .هدف از طراحی و ساخت این ویروس کامپیوتری نه تنها نابود کردن سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم ایران بوده بلکه قرار بود که تهدیدی باشد برای حمله به تمام زیرساختهای غیر نظامی ایران .
این فیلم قرار است در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم های مستند آمریکا که در تاریخ 26-22 ژوئن / 6-2 تیر/ به نمایش درآید. این جشنواره همه ساله به ابتکار 'موسسه فیلم آمریکا' برگزار می شود .
فیلم مزبور در سالن سینمای 'نیوزیوم' به روی پرده خواهد رفت . این سینما برای اولین بار به جمع سینماهای این جشنواره ملحق شده است .
به گزارش ایرنا گیبنی در روز 22 ژوئن حین اکران فیلمش در سالن سینما حضور خواهد داشت و آن را معرفی خواهد کرد.
نخستین اکران 'روزهای صفر' چهارشنبه گذشته در جشنواره بین المللی فیلم 'برلین' بود.
فیلم تبلیغاتی (تریلر) trailer , مستند جدید 'آلکس گیبنی ' است . این مستندساز سال گذشته جایزه اسکار فیلم های مستند را بابت فیلم 'تاکسی به سمت تاریکی ' را دریافت کرده بود.
فیلم می خواهد این واقعیت را اعلان کند که دولتهای جهان ؛ هکرهایی را پرورش می دهند و به دست آنها جنگ هولناک سایبری به راه می اندازند.در فیلم نشان داده می شود که هکرهایی از سوی آمریکا و سرویسهای مخفی بین المللی مشغول راه اندازی یک جنگ سایبری بین المللی هستند و ' استاکس نت' تبلور این جنگ است.
این کرم کامپیوتری ظاهرا توسط یک یا چند کشور مشترکا تولید شده است تا در برنامه هسته ای ایران خرابکاری کند. گیبنی در فیلمش می خواهد این نکته را مطرح کند که 'استاکس نت ' فقط نقطه آغاز است.در حال حاضر ویروس های کامپیوتری در دست طراحی و تولید قرار دارند و طراحی شده اند تا زیرساختهای مهم و حساس کشورها شامل شبکه های برق؛ نیروگاههای برق , نیروگاههای آب را هدف حملات خرابکارانه خود قرار دهند. زیرساختهای کشور آمریکا در میان آسیب پذیرترین این حملات قرار دارند.
این فیلم حامل یک شعار تبلیغاتی برجسته است که حکایت می کند: ' به جنگ جهانی بعدی خوش آمدید'.
یکی از مفسران سینمایی در باره پیامی که این فیلم قصد تبلیغ آن را دارد گفته است: ' این هم یکی از گندهایی است که آمریکا سال 1945 به بار آورد و آن آغاز جنگ هسته ای بود'.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">