ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناسان معتقدند که رژیم صهیونیستی به باکو اجازه داده تا از جاسوس‌افزارهای اسرائیلی در ارمنستان استفاده کند.
به گزارش سایبربان؛ با توجه به ادعاهای اخیر مبنی بر اینکه نرم‌افزارهای جاسوسی پگاسوس (Pegasus) ساخت رژیم صهیونیستی روزنامه‌نگاران و فعالان جامعه مدنی در ارمنستان را در خلال و پس از جنگ 2020 قره باغ هدف قرار داده است، ساموئل مارتیروسیان (Samvel Martirosyan)، کارشناس امنیت اطلاعات، ادعا کرد که باکو پشت این حملات بوده است.

در ۲۵ می سال جاری، «Access Now»، یک سازمان غیرانتفاعی با مأموریت دفاع و گسترش حقوق مدنی دیجیتال مردم در سراسر جهان، مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن ادعا می‌کرد دستگاه‌های اَپل متشکل از ۱۲ نفر در ارمنستان در زمان‌های مختلف بین اکتبر ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۲ با نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس هدف قرار گرفتند.

طبق مقاله، این اولین شواهد مستند از استفاده از جاسوس‌افزار پگاسوس در زمینه جنگ بین‌المللی است؛

این افراد شامل آنا ناغدالیان (Anna Naghdalyan)، سخنگوی سابق وزارت خارجه ارمنستان و کارمند فعلی سازمان‌های غیر دولتی و 2 خبرنگار سرویس ارمنی رادیو آزادی و مدافع سابق حقوق بشر ارمنستان بودند.

مارتیروسیان مدعی شد که باکو نیم میلیون دلار برای هدف قرار دادن تلفن ناغدالیان هزینه کرده است. او اظهار داشت که بعید است مقامات ارمنستان چنین مبلغی را برای به دست آوردن اطلاعات تلفن سخنگوی وزارت امور خارجه هزینه کرده باشند.

وی افزود : «این بدان معنا است که در طول جنگ، دولت اسرائیل رسماً به آذربایجان اجازه استفاده از تسلیحات سایبری در ارمنستان را داد.»

Access Now اذعان کرد که از شواهد فنی مبنی بر اینکه ارمنستان همیشه کاربر پگاسوس بوده، بی‌اطلاع است.

  • ۰۲/۰۳/۰۹

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">