ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استفاده غیرمجازعامل کاهش سرعت اینترنت

| سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۸۵، ۰۷:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

استفاده‌‏های غیر مجاز کاربران سبب محدودیت ارائه اینترنت پرسرعت با ظرفیت بیش از KB 128 شده است.

دکتر صمد مومن بالله ، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این که در تمام دنیا در مواردی ضروری اعمال محدودیت وجود دارد ، اظهارداشت: محدودیت ارائه اینترنت پرسرعت با ظرفیت بیش از KB 128 نیز در کشور ما طبق شرایط خاصی صورت گرفته است و به گفته رییس سازمان تنظیم مقررات مقطعی و در حدود 4 ماه است.

وی ، در خصوص خسارت‌‏های وارده به شرکت‌‏های PAP با توجه به اعمال این بخشنامه ، گفت: باید دید که در قرارداد این شرکت‌‏ها آیا بند و یا تبصره‌‏ای به این موضوع اختصاص یافته است و یا خیر.

دکتر مومن بالله، با تاکید بر این که کاربران چه چیزی را می‌‏خواهند با سرعت بیش از KB 128 دانلود کنند که نمی‌‏توانند، خاطرنشان کرد: آموزش مجازی از طریق اینترنت پرسرعت از طریق شبکه ملی دیده شده است و با اتمام پروژه شبکه ملی به راحتی قابل استفاده خواهد بود ، اما آنچه که این محدودیت را ایجاد کرده است احتمالا استفاده‌‏های غیرمجاز از سرعت‌‏های بالای اینترنت بوده است.

وی ، با اظهار امیدواری از این که با تشخیص مراجع تصمیم گیرنده بتوانیم سرعت بیشتری در استفاده از اینترنت داشته باشیم، یادآور شد: استفاده‌‏های غیرمجاز می‌‏تواند یکی از دلایل محدودیت باشد.

دکتر مومن بالله ، همچنین در خصوص استفاده کاربران از ارتباطات ماهواره‌‏ای نیز گفت: قانون‌‏گذار در این خصوص نیز تدابیری اندیشیده است و استفاده از اینترنت پرسرعت از طریق ماهواره نیز جایز نیست.

  • ۸۵/۰۸/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">