ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استونی و افتتاح اولین سفارتخانه مجازی

| دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۳:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

قرار است کشور استونی در ابتدای سال آینده میلادی، اولین سفارتخانه اطلاعات مجازی را در لوگزامبورگ افتتاح کند.

به گزارش ایرنا از ساینس، این سفارتخانه که به صورت یک اتاق سرور تحت مراقبت شدید است، اطلاعات دولت الکترونیک استونی را به‌صورت یکجا در یک نقطه ذخیره کرده است تا در صورتی که دولت این کشور نتواند از طریق سرورهای داخل یا شبکه ملی خود به این اطلاعات دستیابی پیدا کند، از این سفارتخانه به عنوان یک پایگاه اطلاعاتی ارزشمند بهره بگیرد.
نخست وزیر استونی پس از امضای توافقنامه ذخیره اطلاعات در لوگزامبورگ، در این رابطه گفت: «امنیت اطلاعات و امنیت سایبری از نقطه‌نظر اطمینان مردم و کارآیی سرورها، امری ضروری است. همچنین نقش مهمی در بهداشت دیجیتال جوامع دیجیتالی امروزی بر عهده دارد.»
کشور استونی با 1.3 میلیون نفر جمعیت، یکی از پیشروان استفاده از فناوری در جهان است. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 میلادی، کشور تازه استقلال یافته استونی با تمام قوا به سمت فناوری‌های پیشرفته حرکت کرد و حتی پس از الحاق به اتحادیه اروپا در سال 2004 میلادی بازهم یکی از پیشروان فناوری در اروپا و جهان محسوب می‌شود. پایتخت استونی مرکز دفاع سایبری سازمان ناتو است و متخصصان فناوری اطلاعات از اروپا دائما در آن فعالیت می‌کنند تا از شبکه‌های اطلاعاتی 29 کشور عضو ناتو محافظت کنند.

  • ۹۶/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">