ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اشتباه 138 هزار تومانی در برخی قبوض موبایل

| سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۱:۱۹ ب.ظ | ۱ نظر

مدیر‌عامل شرکت ارتباطات سیار سرانجام دو هفته پس از اعتراض خبرنگاران طی نشستی با دعوت از 86 رسانه به برخی پرسش‌ها پاسخ داد.

در ابتدای این نشست صدوقی، مدیر‌عامل ارتباطات سیار به تشریح روند واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری پرداخت و گفت: طی ماه‌جاری 4/1 میلیون سیم‌کارت ثبت‌نام شده از طریق پست به در منازل متقاضیان ارسال می‌شود.

وی در خصوص میزان واگذاری‌های این شرکت گفت: از اردیبهشت‌‌ماه سال گذشته تاکنون 6/8 میلیون سیم‌کارت به مردم واگذاری شده که این میزان بیش از 12 سال گذشته است.

واگذاری بیش از ظرفیت در کرج

وی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر مشکلات آنتن‌دهی در کرج گفت: در کرج بیش از ظرفیت سیم‌کارت واگذار شد.

وی وعده داد: تا 45 روز آینده مشکل آنتن‌دهی در کرج که به علت عدم تناسب میزان واگذاری‌ها با ظرفیت‌‌سازی به وجود آمده بود، رفع خواهد شد.

مشکل ایرانسل

مدیر‌عامل ارتباطات سیار در‌خصوص علت گرفتن سقف هزینه از مشترکان ارتباطات سیار در مکالمه با ایرانسل گفت: هیچ تقصیر و اشتباهی در این مورد نداشته‌ایم، هیچ توافقی هم در این زمینه میان ما و ایرانسل انجام نشده است.

وی گفت: به درستی نمی‌دانیم مشترک ایرانسل در کجای کشور است. از سوی دیگر شرکت ایرانسل خود باید با مراجعه به ما این مشکل را رفع کند.

اجزای قیمت سیم‌کارت

صدوقی درخصوص اجزای تشکیل‌دهنده قیمت سیم‌کارت گفت: از 288 هزار تومان پول سیم‌کارت‌،160 هزار تومان به عنوان ودیعه، 40 هزار تومان حق اتصال، 40 هزار تومان بابت توسعه روستایی و 48 هزار تومان بابت مالیات محاسبه می‌شود.

وی همچنین در مورد علت اجرایی نشدن سایت‌های اشتراکی گفت: در این مرود دو اپراتور دیگر )تالیا و ایرانسل( جلو نیامده‌اند.

ثبت 2 میلیون گوشی

صدوقی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر میزان ثبت گوشی برای مبارزه با قاچاق و شایعاتی مبنی بر اشباع ظرفیت ثبت گوشی‌ها گفت: به کلیه وارد‌کنندگان اعلام کرده‌ایم که از این پس گوشی‌ها را به صورت رنجی و نه تکی ثبت می‌کنیم. تاکنون نیز حدود دو میلیون گوشی ثبت کرده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید با توجه به میزان سیم‌کارت‌های موجود که بیشتر از ثبت گوشی‌ها‌‌ست آیا بقیه گوشی‌ها به صورت قاچاق فعال است، گفت: نمی‌دانم.

کنترل محتوای MMS

صدوقی در مورد کنترل محتوای MMS گفت: اپراتور‌ها باید برای MMS همچون دیگر خدمات، تدابیری ایجاد کنند تا مزاحمت MMS برای کسی ایجاد نشود.

وی گفت: محتوایی که شاکی داشته باشد. کنترل می‌شود. به همین منظور یک مناقصه گذاشته‌ایم تا یک سرور خریداری کنیم.

به گزارش خبرنگار «جهان صنعت» به این ترتیب به نظر می‌رسد که MMS‌ها نیز همچون SMS‌ها ذخیره خواهند شد تا در صورت شکایت قابل پیگیری باشد. البته این موضوعی بود که به علت کمی وقت و عدم پاسخ مدیر‌عامل ارتباطات سیار به خبرنگار ما بی‌پاسخ گذاشته شد.

مشکل ثبت قانونی ارتباطات سیار

وی درخصوص علت تغییر نام شرکت ارتباطات سیار و اینکه گفته می‌شود به علت شکایت یک شرکت همنام انجام شده ضمن تایید شکایت یادشده گفت: در حال بررسی و رفع مشکل با افزون یک پسوند به نام شرکت هستیم. همچنین برند جدید شرکت ارتباطات سیار دو هفته پیش انتخاب شده که با تبلیغات به اطلاع عموم می‌رسد.

اشتباه 138 هزار تومانی در قبوض

در ادامه این نشست مشکلی در مورد تعدادی از کد‌های هفت و هشت مطرح شد که به علت صدور اشتباه قبض‌های 138 هزار تومانی، سیم‌کارت ایشان قطع شد.

صدوقی در این مورد با اشاره به اینکه احتمال بروز اشتباه وجود دارد، گفت: این مشکل برطرف شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر وجود ارقام مشکوک در قبوض مشترکان ارتباطات سیار و اعتراف به اشتباه 138 هزار تومانی در محاسبه قبوض برخی از مشترکان گفت: مشترکان می‌توانند مواردی را که به آنها شک دارند به بازرسی شرکت ارتباطات سیار گزارش دهند.

لازم به ذکر است، نمایندگان مجلس نیز از مشترکان خواسته‌اند موارد مشکوک در قبوض خود را برای پیگیری به مجلس اعلام کنند.

عدم پاسخ به پرسش‌های «جهان‌صنعت»

صدوقی به این پرسش همیشه بی‌پاسخ که وقتی مشترکان ارتباطات سیار نمی‌توانند ادعای خود را ثابت کنند و از طرفی در سیستم محاسبه ارتباطات سیار اشتباهات 138 هزار تومانی رخ می‌دهد چه باید کنند، باز هم پاسخ نداد.

وی به پرسش‌های دیگر خبرنگار «جهان‌صنعت» آن هم در جلسه‌ای که با یک ساعت تاخیر از سوی وی برگزار شد به بهانه کمبود وقت پاسخ نداد و با صدای بلند تکرار کرد که بلندگو را از خبرنگار ما بگیرند.

تناقض در هزینه نمایشگر

موضوع اخذ هزینه اضافه بابت نمایش شماره تلفن روی گوشی تلفن‌همراه از دیگر مواردی بود که به کرات از سوی خبرنگاران به عنوان هزینه‌ای اضافی مطرح شد. در حال حاضر و بابت هر دوره، مبلغ یک‌هزار تومان از 17 میلیون مشترک ارتباطات سیار به صورت مستمر اخذ می‌شود. این در حالی است که بابت عدم نمایشگر هم مشترکان باید وجه مشخصی پرداخت کنند.

به عبارت دیگر مشترک چه بخواهد و چه نخواهد که از خدمات نمایشگر استفاده کند باز هم باید مبلغی را بپردازد که در مورد سایر اپراتورها چنین مبلغی از مشترکان اخذ نمی‌شود.

صدوقی در این خصوص که چرا چنین مبلغی از مشترکان اخذ می‌شود، گفت: مصوبات را اجرا می‌کنیم و این موضوع از سه سال قبل در دست بررسی است و باید مجوز لازم از مجلس و شورای اقتصاد اخذ شود.

وی در عین حال به این موضوع که چگونه است قیمت کل سیم‌کارت طی دو سال گذشته کاهش یافته ولی سه سال است که موضوع اخذ این هزینه از مردم به نتیجه نرسیده، پاسخ نداد.

پرسش‌های بی‌پاسخ

در ادامه جلسه و به علت آنکه به خبرنگار «جهان‌صنعت» امکان طرح پرسش داده نشد، سایر پرسش‌هایی را که از مدیرعامل ارتباطات سیار داشتیم و بی‌پاسخ ماند در پی می‌آید.

1- آیا سال‌جاری و با توجه به اجرای اصل «44» آخرین دوره واگذاری اپراتور دولتی خواهد بود؟ سال گذشته سخنان مدیرعامل ارتباطات سیار از سوی وزیر ارتباطات و رییس هیات‌مدیره مخابرات تکذیب شد.

2- سرنوشت نهایی تبدیل ودایع مخابراتی به سهام چه شد و چگونه بدون اطلاع‌رسانی از مردم خواسته می‌شود که نظر خود را در این خصوص اعلام کنند؟

3- حق لیسانس اولیه شرکت ارتباطات سیار با توجه به واگذاری به بخش خصوصی چه میزان پیشنهاد شده است.

4- چرا ودایع مردم نزد مخابرات به منظور تبدیل به سهام نه تنها به روز محاسبه نمی‌شود بلکه از رقم آنها کسر نیز می‌شود در حالی که کلیه تجهیزات، ادوات و ساختمان‌های ارتباطات سیار به روز قیمت‌گذاری شده و وارد بورس می‌شود؟

5- شرکت ارتباطات سیار با توجه به کاهش استقبال از سیم‌کارت‌های دولتی و لزوم فضاسازی برای اپراتورهای خصوصی، چرا و تا چه زمانی به ثبت‌نام و واگذاری بی‌رویه خود ادامه خواهد داد.

6- علت بی‌اطلاعی شرکت ارتباطات سیار )به نقل از مدیرکل بهینه‌سازی این شرکت( از نقاط کور آنتن‌دهی پس از 12 سال در شهر تهران چیست؟

7- آیا عرضه سیم‌کارت‌های موسوم به دوقلو، اعتباری و ویژه SMS به معنای توسعه فعالیت‌های شرکت ارتباطات سیار و تعارض با اصل «44» نیست؟

منبع :‌ روزنامه جها ن صنعت

  • ۸۶/۰۲/۱۸

نظرات  (۱)

با سلام میخواستم بدونم اینکه با توجه به قیمت خریدی که من 3 سال پیش داشتم 400000 تومان این درسته که میگن مابه تفاوتش نسبت به قیمت جدید سیم کارت ، این مبلغ به صورت بستانکاری من محسوب میشه ؟ یعنی من الان بستانکاره اداره موبایلم . با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">