ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اطلاعات سامانه شفافیت بدون دستکاری است

| يكشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵ ق.ظ | ۰ نظر

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند گفت: مهمترین ثمر نظارت همگانی پیشگیری از فساد است و ما امیدواریم با ایجاد سامانه شفافیت این مهم در مدیریت شهری محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهاره آروین در نشست خود با اصحاب رسانه به بهانه رونمایی از سامانه شفافیت مربوط به قراردادهای بالای یک میلیارد تومان گفت: شفافیت وعده شهردار سابق تهران آقای نجفی بود  و رسانه ها هم پیگیر بودند و به هر حال خوشحالم اولین گفتگوی ما بر سر اتفاقی روی می دهد که فراخواندن صادقانه تک تک شهروندان و یاری رساندن رسانه ها در امر نظارت و پیگیری تخلفات صورت می گیرد.

وی ادامه داد: قرار بود اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان از همان آغاز به کار دوره پنجم پیگیری اش انجام شود. اطلاعات در سامانه اطلاعات و قراردادهای شهرداری ثبت شده بود .

آروین افزود: با راه اندازی این سامانه این اطلاعات در دسترس عمومی قرار می گیرد.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند با اشاره به فرآیند انتشار اطلاعات در سامانه شفافیت گفت: اطلاعات در سامانه اطلاعات متعددی است و در اولین گام کمیته شهر هوشمند به بررسی این اطلاعات پرداخت  و مواردی که را با انتشار عمومی آن  ضرورت تحقق نظارت عمومی را  منتج می شود انتخاب کردیم . کمیته شقافیت  با همکاری  معاونت اقتصادی و سازمان فناوری اطلاعات  سبب شد این دسترسی عمومی صورت گیرد و در نهایت فرایند اغاز شد.

آروین اظهار کرد: از ویژگی های مهم این سامانه این است که اطلاعات آنلاین می باشد و  سامانه بر خط است، اطلاعات افلاین نیست.

وی تصریح کرد: اطلاعات بدون دستکاری فردی در سامانه شفافیت قرار می گیرد و  هر زمان که فرآیند انعقاد قرارداد پایان یابد، بدون هیچ دستکاری در سامانه شفافیت قرار می گیرد .

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند گفت: اطلاعات به صورت سیستماتیک خوانده می شود و در سامانه به نمایش در می آید .

آروین همچنین با اشاره به هدف اصلی از انتشار این قراردادها افزود: از نظر من هدف اصلی از این امر حداقل تحقق نظارت همگانی است. با این اقدام شهروندان را به یاری خواندیم تا نظارت همگانی محقق شود.

وی ادامه داد: تجربه جهانی نشان داده نظارت همگانی نظارت مثمرثمرتری هست. فایده مهم این نظارت این است که پیشگیری از فساد می کند. اصلی ترین هدف ما تحقق نظارت همگانی است.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند یادآور شد: شهروندان می توانند در سامانه ۱۸۸۸ مواردی را که احساس می کنند مورد اشکال است به اطلاع مدیریت شهری برسانند.

آروین تاکید کرد: ما می خواهیم از چشم ناظران شهروندان استفاده کنیم و آماده همکاری با شهروندان هستیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">