ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اطلاعات کارمندان گوگل لو رفت

| سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۳:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

اطلاعات خصوصی و مالی برخی کارمندان گوگل بعد از هک شدن رایانه‌های یک آژانس مسافرتی به دست هکرها افتاده است.

به گزارش فارس به نقل از آی بی تایمز، گوگل این موضوع را به آن دسته از کارمندان خود که دچار مشکل شده اند، اطلاع داده است. علاوه بر این مقامات محلی در کالیفرنیا هم در جریان موضوع قرار گرفته اند.

هکرها اسامی، جزییات تماس و اطلاعات کارت های مورد استفاده برای رزرو هتل را نیز دزدیده اند. ظاهرا هکرها به دنبال سرقت این اطلاعات خاص نبوده اند و به طور تصادفی و بعد از نفوذ به رایانه های آژانس مسافراتی به طور تصادفی متوجه شده اند که اطلاعات هک شده مربوط به کارمندان گوگل است.

از سرقت اطلاعات یاد شده از آژانس Carlson Wagonlit Travel (CWT) نزدیک به یک سال می گذرد، اما موضوع به تازگی برای رسانه ها افشا شده است. گوگل رسما اعلام کرده که در تاریخ 16 ژوئن امسال از این موضوع مطلع شده است.

مقامات امنیتی و پلیس در تلاش هستند به هر نحو ممکن عوامل این حمله هکری را شناسایی کنند. ظاهرا اطلاعاتی همچون شماره های تامین اجتماعی، اطلاعات گذرنامه ها و اطلاعات گواهینامه های افراد به دست هکرها نیفتاده است. گوگل به افرادی که اطلاعاتشان به این شیوه هک شده برای جبران دو سال خدمات رایگان حفاظت از هویت و نظارت بر وضعیت کارت های اعتباری ارائه می کند.

  • ۹۶/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">