ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران درباره‌ی لپ‌تاپ‌های هدیه‌ی رییس جمهور به روزنامه‌نگاران و تاخیر در واگذاری آن توضیح داد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در متن این اطلاعیه آمده است: «با توجه به این که برخی مطبوعات و خبرگزاری‌ها که عملکردشان در گذشته و حال حاکی از خصومت ورزی بی‌منطق با انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایرانی است، ‌در سه ماه اخیر به خبرسازی و نشر اکاذیب نسبت به نقش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایرانی در مورد خرید کالاهای هدیه‌ی رییس جمهوری به روزنامه‌نگاران پرداخته‌اند و علی‌رغم دعوتی که انجمن برای پاسخگویی به اعضای خود در روز شنبه ‌١١/٤/٨٤ به عمل آورد و در این نشست به شرح آنچه انجام شده و پاسخ به سوالات حاضرین پرداخت، متاسفانه همین رسانه‌ها در نقل آنچه مطرح شده باز هم به تحریف و خبرسازی دست زده و نشان داده‌اند که به هیچ قاعده‌ی اخلاقی و حرفه‌یی در این باره پایند نیستند، لذا جهت اطلاع رسانی و به ویژه برای همکاران روزنامه‌نگار توضیحات زیر را عرضه می‌داریم:

‌١ ـ بنا به پیشنهاد معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن به لحاظ این که یک نهاد صنفی مرتبط با موضوع هدیه‌ی رئیس جمهوری بود پذیرفت که پیگیری‌های اجرایی تبدیل بودجه‌ی تخصیص داده شده به کالا را بر عهده گیرد، بر این پایه انجمن مسوولیت انعقاد قرارداد برای خرید کالا را با نظارت کامل معاونت مطبوعاتی ارشاد طبق ضوابط قانونی به پیش برده و تا کنون نیز پیگیر امور آن بوده است که در این مورد هم اسناد و مدارک موجود هستند و هم معاونت مطبوعاتی شاهد تلاش و اقدامات انجمن بوده‌اند.

‌٢ ـ شرکت کارگزار و متعهد، به دلیل رعایت قانون معاملات دولتی، شرکت گسترش انفورماتیک ایران است که یک شرکت دولتی است و طبعا همه‌ی مسوولیت‌های خرید کالا بر عهده‌ی این شرکت است. علیرغم همه‌ی تمهیداتی که این شرکت برای خرید کالا با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب به خرج داده است، متاسفانه به دلیل برخی مسایل حقوقی پیش آمده از ترخیص کالای خریداری شده در تاریخ مورد توافق به سمت ایران جلوگیری به عمل آمده است. شرکت نامبرده با پیگیری حقوقی در صدد حل مشکل برآمده و در هر صورت مسوول تامین کالای مورد توافق است.

‌٣ ـ از زمانی که قرارداد خرید کالا منعقد و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده ضوابط قانونی مبلغ تخصیص یافته به حساب بانکی دولتی برای گشایش LC واریز شده ‌و به جز وجهی که برای اجرایی کردن LC (حدود معادل ‌١٠ درصد) از این حساب برداشت شده، ما بقی آن بلوکه و در اختیار هیچ فرد یا شرکتی نبوده است. اکیدا یادآور می‌شویم که حتی یک ریال از این بابت در اختیار انجمن نبوده است تا بشود با آن به سفر تحقیقاتی رفت، یا بورسیه به کسی داد و یا ... و تمام آنچه در این باره گفته و نوشته شده و می‌شود تکذیب می‌شود، ضمن آن که اعطای هر گونه بورسیه به افراد را از بدو تاسیس انجمن تا کنون تکذیب می‌کنیم.

‌٤ ـ باز هم یادآور می‌شویم که مسوولان انجمن از پاسخگویی به روزنامه‌نگاران در این باره استقبال می‌کنند و امیدواریم با پیگیری انجام شده ظرف روزهای آینده بتوانیم تکلیف این موضوع را روشن کنیم و در عین حال آماده‌ی هر گونه نشست با اعضا هستیم، اما متاسفانه از پاسخگویی به افرادی که جز غرض ورزی و دروغ پردازی و استفاده‌ی ابزاری از رسانه‌هایی که در اختیار دارند علیه انجمن هدف دیگری را پی نمی‌گیرند، معذوریم.

‌٥ ـ انجمن وظیفه‌ی خود می‌داند که از رییس جمهور خاتمی به واسطه‌ی تخصیص این هدیه به روزنامه‌نگاران قدردانی کند و امیدواریم که رییس جمهور آینده نیز این سنت نیکو را ادامه دهد. در عین حال ما خود را پاسخگوی مراجع قانونی دانسته و آمادگی خود را جهت ارایه‌ی گزارش روند طی شده و اقدامات انجام یافته می‌دانیم و علیرغم این که ما از تاخیر بودجه‌ی آمده ناراضی و شاکی هستیم، اما بررسی این موضوع در یک مرجع قانونی می‌تواند فصل الخطاب همه‌ی دروغ‌ها و تهمت‌هایی باشد که از سوی برخی رسانه‌ها متوجه انجمن شده است. اگر این رسانه‌ها داوری آن مرجع را بپذیرند و انعکاس دهند.»

  • ۸۴/۰۴/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">