ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اطلاع رسانی ماهر آغاز شد

| سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۶:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات ایران گفت: یکی از برنامه‌های سال گذشته، ایجاد فاز آگاهی رسانی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد رایانه ای (ماهر) بود که به طور کامل عملیاتی شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سعید مهدیون اظهار داشت: بر همین اساس بسیاری از راهنمایی‌های امنیتی، اخبار، رخدادها و دستورالعمل‌هایی که برای امن تر کردن کامپیوتر‌ها و شبکه‌ها مورد نیاز کاربران ایرانی بود، به آن‌ها ارایه شد.

وی افزود: همچنین با توجه به امکانات فراهم شده، کاربران می‌توانند مشکلات امنیتی خود را با مرکز "ماهر " به آدرس اینترنتی www.certcc.ir مطرح کرده و راهنمایی‌های لازم را در خصوص مقابله با‌ ‌آن‌ها دریافت کنند.

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: راهنمایی درباره نرم افزارهای مختلف و همچنین ارایه برخی اخبار رخ دادهای ایمنی به وقوع پیوسته و راه کارهای بر طرف کردن آن، چند ساعت زودتر از مراکز امنیتی کشورهای پیشرفته، از دیگر خدماتی بود که طی سال 88 به مخاطبان ارایه شده است.

وی در خصوص برنامه‌های سال جاری در این حوزه نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در سال جاری، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد رایانه ای به تعدادی نرم افزار کمکی مجهز خواهد شد تا نیازهای کاربران را در سطوح مختلف بر طرف کند.

وی خاطر نشان کرد: کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم افزارها، نقاط ضعف احتمالی که در رایانه خود دارند را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

مهدیون با اشاره به شعار سال گذشته اتحادیه جهانی مخابرات، تأکید کرد: بر همین اساس و به منظور فرهنگ سازی در حوزه ایجاد فضای امن برای کودکان در اینترنت، کتاب "حفظ امنیت کودکان در اینترنت " به چاپ رسید که در آن نرم افزارهای موجود در این حوزه به تشریح شده است.

  • ۸۹/۰۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">