ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

"پرویز داودی " معاون اول رییس جمهوری تاکیدکرد که جمهوری‌اسلامی ایران استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری اطلاعات را در اولویت کاری قرار داده است.

به گزارش ایرنا، داودی که روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح مرکز صدور گواهی الکترونیکی (‪ ( CA‬سخن می‌گفت ، اظهار داشت : حجم تجارت الکترونیکی با سرعت‌و شتاب زیاد درحال افزایش است‌و اقتصاد پیچیده‌ترمی‌شود.

وی افزود : قطعا حرکت به سمت تجارت الکترونکی‌و فعالیت‌های اقتصادی با استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری همانند کامپیوتر ، مخابرات و الکترونیک در اولویت کاری جمهوری اسلامی ایران است.

داودی، به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در توسعه فناوری اطلاعات اشاره کرد و اظهار داشت : امروز شاهد تلاش روزافزون وزارت بازرگانی برای جمع آوری ، ذخیره‌سازی، انتقال، توزیع، طبقه‌بندی ، امنیت و فناوری اطلاعات هستیم.

معاون اول رییس جمهوری به تشکیل شورای‌عالی فناوری اطلاعات زیرنظر رییس جمهوری که وظیفه مدیریت اطلاعات را برعهده دارد ، اشاره کرد و گفت : وظیفه این شورا مدیریت و برنامه‌ریزی چگونگی‌مدیریت و جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و توزیع اطلاعات است.

وی با بیان اینکه در حال فعال کردن سیستم بانک‌داری الکترونیکی هستیم، تصریح کرد : کارت‌های اعتباری ، نحوه استفاده از خدمات بانکی ، بحث سیستم تامین اجتماعی و افراد تحت پوشش آن ، بیمه درمانی و نظام سلامت‌و بهداشت از دیگر فعالیت‌های مرتبط با شورای‌عالی فناوری اطلاعات است.

داودی خاطرنشان کرد:در مدیریت اطلاعات بررسی می‌شود که هر دستگاه چگونه و چه تمهیداتی را باید بیندیشد از جمله اینکه این اطلاعات را چه کسی، چطور و با چه طبقه‌بندی ذخیره کند و اینکه نرم‌افزارها قابل طبقه بندی با هم نیز باشند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه هر دستگاه باید سیستم اطلاع‌رسانی خود را بگونه‌ای مدیریت کند که کاربرها بتوانند از برنامه‌ها استفاده کنند، افزود:در این شبکه شرح وظایف میان دستگاه‌های مختلف از جمله‌وزارت بازرگانی تقسیم می‌شود.

وی به کارهای خوب انجام گرفته در بحث امنیت اطلاعات‌و امضای الکترونیکی اشاره‌کرد و اظهارداشت که این کارها در واقع تضمین‌کننده تجارت الکترونیکی است و اگر انجام نمی‌شد قطعا این نوع تجارت شکل نمی‌گرفت.

داودی تصریح کرد:با تمهیداتی که اندیشیده شده،می‌توانیم امیدوار باشیم به سرعت در معاملات و تجارت و حتی فعالیت‌های دیگر قادر هستیم با اتکا به این سیستم، امنیت را به خوبی ایجاد کنیم و در نتیجه تجار و فعالان اقتصادی می‌توانند بدون نگرانی‌از افشای اطلاعات خود نزد رقباو سایر مراکزبا استفاده از این سیستم تجارت و فعالیت‌هایشان را انجام دهند.

معاون اول رییس جمهوری در پاسخ به این سووال " آیا ایرانیان خارج از کشور هم می‌توانند از مزایای این سیستم استفاده کنند؟"،گفت: آنان می‌توانند یک پهنه‌ای را بازکنند و تحت مدیریت این پهنه قرارگیرند ومعاملات بین‌المللی تجار نیز در این زمینه انجام شود و تحت امنیت لازم قرار گیرد.

گفت و گوی در حاشیه

پرویز داودی" معاون اول رییس جمهوری‌بر ضرورت همکاری و هماهنگی تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای راه‌اندازی و توسعه دولت الکترونیکی تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهوری روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز صدور گواهی دیجیتال در پاسخ به این سوال ایرنا" برای رفتن به سمت دولت الکترونیک چه اقداماتی انجام شده است ؟"، اظهار داشت : شورای فناوری ایجادشده زیر نظر ریاست‌جمهوری، منسجم‌کننده فعالیت‌های مختلف فناوری اطلاعات توسط بخش‌های گوناگون است.

داودی با بیان اینکه برخی‌از دستگاه‌ها نظیر وزارت بازرگانی کار خود را انجام داده‌اند ، تصریح کرد : بانک نیز در خصوص سیستم بانکداری الکترونیکی بسیاری از فعالیت‌ها راانجام داده است.

وی گفت که کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بیمه خدمات درمانی نیز از دیگر سازمان‌هایی هستند که‌در زمینه‌بکارگیری‌فناوری و ارایه‌خدمات الکترونیکی اقداماتی را انجام داده‌اند.

معاون اول رییس جمهوری در پاسخ به این سوال " چگونه دستگاه‌ها ملزم به ارایه خدمات الکترونیکی هستند؟"، اظهار داشت : شورای فناوری اطلاعات مبنای قانونی‌دارد و اکنون الزامات برای بکارگیری فناوری در قوانین نظیر قانون تجارت الکترونیکی وجود دارد.

داودی با بیان اینکه اکنون بسیاری قوانین و مصوبات مورد نیاز برای بکارگیری فناوری اطلاعات و ارایه خدمات الکترونیکی وجود دارد ، تصریح کرد: در صورت نیاز به مصوبه،قانون جدید به صورت لایحه به مجلس ارایه خواهد شد.
وی در عین حال تاکیدکرد: تصور نمی‌شودبرای شروع کار نیازبه قانون خاصی باشد اما در مراحل پیشرفت کار اگر نیاز بود قانون تصویب خواهد شد.

معاون اول رییس جمهوری در مورد اینکه حرکت به سوی دولت الکترونیکی در کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت :اقتصاد جمهوری اسلامی ایران پیش رونده است و در دنیا سهم بالایی خواهد داشت.

داودی خاطرنشان کرد: با توجه به مجموع فعالیت‌های اقتصادی و تجاری که در آینده خواهیم داشت، بکارگیری تجارت الکترونیکی نیازی ضروری است و تمام گام‌هایی را که تاکنون به این سمت برداشته شده با سرعت پیش خواهیم برد.

  • ۸۵/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">