ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعتبار کارت های ملی تا پایان سال تمدید شد

| دوشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان امسال تمدید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس مصوب هیات وزیران، اعتبار کارت‌های ملی ماقبل سال ۹۶، تا پایان سال ۹۷ تمدید شد.

هیئت وزیران در جلسه ۹۶/۱۲/۲۷به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده ۶الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی برای کلیه اتباع ایرانی تصویب کرد که مهلت مقرر در ماده ۹اصلاحی آیین نامه کاربردی شدن کارت شناسایی ملی موضوع تصویب نامه شماره مورخ۹۲/۱۰۱۱ و اصلاحات بعدی آن تا پایان سال ۹۷ تمدید می شوند.

به این منظور کارت های ملی قدیمی یک سال دیگر هم برای احراز هویت و دریافت خدمات بانکی اعتبار دارند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور نیز از تمدید کارت‌های ملی قدیمی خبر داد و گفت: این تمدید اعتبار بر اساس مصوب هیات وزیران و برای پاسخگویی به شهروندان است.

سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: باتوجه به اینکه اعتبار کارت‌های ملی ماقبل سال ۹۶ به اتمام رسیده بود، برای حل مشکلات مردم و پاسخگویی به آنها، اعتبار این کارت‌ها تمدید شد.

وی ادامه داد: براساس مصوب هیات وزیران، اعتبار کارت‌های ملی ماقبل سال ۹۶، تا پایان سال ۹۷ تمدید شد.

 

42 میلیون ایرانی برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون 42 میلیون ایرانی برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند و برای 38.5 میلیون نفر کارت صادر شده است.

سیف الله ابوترابی روز دوشنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال کردستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک از سال 1391 آغاز شده و تاکنون 42 میلیون ایرانی برای دریافت کارت ثبت نام کردند و اطلاعات 38.5 میلیون نفر تکمیل و برای آنها کارت ملی هوشمند صادر شده است.
وی افزود: هنوز بیش از 20 میلیون نفر از جمعیت واجد شرایط (بالای 15 سال) کشور برای صدور کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند. 
وی اضافه کرد: سازمان ثبت احوال امکان و قابلیت صدور ماهیانه بیش از 2.5 میلیون کارت هوشمند را دارد و پیش بینی می شود که تا پایان سال 97 برای تمام ایرانیان این کارت صادر شود.
وی با اشاره تمدید اعتبار کارت های ملی تا پایان سال 97 یادآور شد: کارت های ملی قدیمی که اعتبارشان تا پایان 96 تمدید شده بود با تصویت هیات دولت، اعتبار آنها تا پایان سال 97 تمدید شده است.

** 800 ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند سیار راه اندازی می شود
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: هم اکنون جهت صدور کارت ملی هوشمند برای افراد سالخورده و کسانی که محدودیت حرکتی دارند، 400 ایستگاه سیار راه اندازی شده و این تعداد به 800 ایستگاه افزایش می یابد.
ابوترابی با اشاره به امکان صدور کارت ملی هوشمند در 2 هزار و 200 نقطه نیز اظهار کرد: هم اکنون در 12هزار ایستگاه کاری با 14 هزار کاربر در دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت و احوال امکان ثبت نام کارت ملی هوشمند وجود دارد.

** امکان صدور کارت ملی هوشمند برای ایرانیان خارج از کشور مهیا می شود
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: بخشی از ایرانیان نیز در کشورهای مختلف اقامت دارند و لازم است برای این افراد نیز کارت ملی هوشمند صادر شود.
ابوترابی افزود: با هماهنگی های وزارت امور خارجه به زودی در یکی از کشورهای همسایه به صورت پایلوت امکان ثبت نام کارت ملی هوشمند مهیا می شود.
وی اضافه کرد: پس از طی مراحل مقدماتی این طرح، در 137 نمایندگی سازمان ثبت احوال در خارج امکان ثبت نام برای ایرانیان خارج از کشور نیز مهیا می شود. 

** کمیته نام در مناطق مختلف تشکیل می شود
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: یکی از دغدغه های شهروندان در برخی مناطق کشور انتخاب نام برای نوزادان است که با تشکیل کمیته نام درخواست های والدین در این خصوص پیگیری می شود.
ابوترابی افزود: کتاب های راهنمایی اسامی در اختیار والدین قرار گرفته و اگر والدینی بخواهند خارج از این کتاب نامی برای فرزند خود انتخاب کنند، درخواست آنها به کمیته نام ارسال می شود.
وی اضافه کرد: اعضای این کمیته از کارشناسان آشنا به فرهنگ و رسوم مناطق مختلف بوده و در صورتی که نام پیشنهادی مغایرتی با فرهنگ و سنن آن منطقه نداشته باشد، با آن موافقت می کنند.
وی یادآور شد: کمیته نام در جهت حفظ هویت و احترام به فرهنگ مردم در مناطق مختلف کشور تشکیل شده است. 

 

سال گذشته 17 میلیون کارت ملی هوشمند صادر شد

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان ثبت احوال کشور گفت: سال گذشته در مجموع 17 میلیون کارت ملی هوشمند توسط این سازمان صادر و تحویل متقاضیان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،ناصر صامعی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت و احوال استان کردستان اظهار کرد: سازمان ثبت احوال در راستای تحقق دولت الکترونیک طرح صدور کارت ملی هوشمند را آغاز کرد که در سال 96 در مجموع 17میلیون کارت ملی هوشمند صادر و به متقاضیان تحویل شد.
وی با اشاره به حجم گسترده درخواست برای صدور کارت هوشمند در ماه های پایانی سال 96 اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال گذشته ۱۱میلیون و ۵۰۰ هزار ثبت نام برای صدور کارت هوشمند ملی انجام شد.
صامعی ابراز امیدواری کرد با توجه به توانمندی این سازمان برای سرعت بخشی به روند صدور کارت ملی هوشمند این طرح در سال 97 به پایان برسد. 
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: این سازمان به لحاظ تشکیلاتی بسیار گسترده است به گونه ای که یک هزار و ۱۰۰ واحد اجرایی در سطح کشور دارد و با بیش از 120 دستگاه مختلف در ارتباط است. 
صامعی گفت: ۳۵ هزار ثبت یار نیز در بیمارستان ها، آرامستان ها و بانک های کشور با این سازمان همکاری می کنند.
وی با اشاره به دبگر توانمندی های سازمان ثبت احوال افزود: هم اکنون ۲۰۰ هزار نقطه به صورت آنلاین به ثبت احوال کشور وصل بوده و این سازمان در هر ثانیه ۶ هزار استعلام را پاسخ می دهد و این تعداد به بیش از 10 هزار استعلام در ثانیه قابل افزایش است.
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص انتخاب مدیران استانی این سازمان گفت: بدون شک تعیین هر فردی به عنوان مدیر مخالفان و موافقانی دارد و این امر طبیعی است.
مدیرکل سابق ثبت احوال کردستان نیز گفت: از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ادارات ثبت احوال در سطح استان تجهیز و تکمیل شده است.
محسن آقایی با اشاره به اینکه پوشش وقایع حیاتی یکی از برنامه های راهبردی ثبت احوال است افزود: تا پایان سال 96، ثبت ولادت در استان به 99.68 درصد و وفات به 99.28 درصد رسیده است.
وی در خصوص صدور کارت ملی هوشمند در کردستان نیز اظهار کرد: از مجموع واجدین شرایط داشتن کارت هوشمند ملی در استان 73 درصد کارت ملی هوشمند دریافت کردند.
در این آیین حسن صوفی به عنوان مدیرکل ثبت احوال استان کردستان معرفی و از تلاش های محسن آقایی مدیرکل سابق قدردانی شد.
64 میلیون نفر جمعیت بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تاکنون برای نیمی از این افراد کارت صادر شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">