ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ITanalyze.ir - به دنبال اتخاذ رویه‌ای بی‌سابقه از سوی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در دعوت گزینشی و محدود از خبرنگاران رسانه‌های رسمی کشور و نظر به اهمیت نقش و جایگاه این شرکت که بالغ بر 15 میلیون از هموطنان از مشترکان آن به شمار می‌روند 37 تن از روزنامه‌نگاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن ابراز نگرانی از وضع موجود خواستار پاسخگویی فرد دیگری به جای وی شدند.

متن کامل این نامه به این شرح است:

----------------------------------------

به نام آگاهی بخش

جناب آقای دکتر سلیمانی

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

با سلام و احترام

همانطور که قطعا مستحضرید امروزه مطبوعات و رسانه‌ها در مقام مهم‌ترین عامل اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی، رکن چهارم دموکراسی به شمار می‌روند و نقشی اساسی در شفاف سازی و کمک به پیشرفت امور در هر کشور ایفا می‌کنند. موضوعی که توسط رییس جمهور محترم در سرلوحه برنامه و شعارهای کاری دولت ایشان اعلام شد، یعنی «دولت پاسخگو». از سوی دیگر طبیعی است که عنایت به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها، خود به خود موجب ایجاد نوعی عدالت در فضای اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، انتشار اطلاعات، و دسترسی همگان به اخبار و اطلاعات در جامعه خواهد گردید.

اکنون دولت نهم و به تبع آن وزارت ارتباطات وارد سومین سال کاری خود می‌شوند و به این ترتیب فرصت به مراتب بهتری جهت ارزیابی تطبیق شعارها با واقعیات فراهم شده است. بدیهی است که میزان پایبندی به این شعار در ارتباط مستقیم با اطلاع‌رسانی شایسته و تعامل منطقی و سازنده با رسانه‌ها مورد سنجش قرار می‌گیردد.

متاسفانه از سال گذشته مدیر شرکت ارتباطات سیار علیرغم داشتن بالغ بر 15 میلیون مشترک،‌ روال بی سابقه و متفاوتی از شعارها و سیاست های کلان وزارت در پیش گرفته‌اند. آقای مهندس صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در نشست‌های اخیر خود به شکلی گزینشی، گاه مخفیانه! و محدود،‌ تنها از خبرنگاران چند خبرگزاری دعوت به عمل آورده و از حضور دیگر خبرنگاران با سابقه و متعهد سایر رسانه‌های کشور ممانعت می‌کنند. عجیب‌تر آن که باز هم برخلاف شعار پاسخگویی دولت، عمدتا خبرنگاران دارای نظر و انتقاد را چندان نمی‌پسندند.

این موضوع که به نظر می رسد به یک رویه در مجموعه تحت مدیریت ایشان با بیش از 15 میلیون مشتری تبدیل شده ، موجبات نگرانی روزنامه‌نگاران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم آورده است. از سوی دیگر این نگرانی نیز تشدید شده که وقتی نمایندگان افکار عمومی امکان دسترسی به ایشان را ندارند(حتی برای اعلام برنامه‌ها و دستاوردهای این شرکت به مردم و مشترکان) بر سر ارباب رجوع این شرکت چه می‌آید، آن هم در نظامی که بنیانگذار آن خود را خادم ملت اعلام نمودند.

مخلص کلام آن که امضا کنندگان این نامه که از روزنامه‌نگاران باسابقه و شناخته شده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند، از آن مقام محترم خواهشمندند ضمن چاره‌جویی، فرد دیگری را به منظور رفع ابهامات و دریافت پاسخ پرسش‌های خود از این مجموعه مهم - به جای جناب آقای صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، که تمایلی به مواجهه با خبرنگاران ندارند- برای پست پاسخگویی در نظر بگیرید. البته به عنوان یک پیشنهاد ایده آل، از جنابعالی که به دلسوزی و پرکاری شهره‌اید در خواست می‌شود که این وظیفه مردمی را نیز بر مسئولیت‌های خود بیافزایید.

پیشاپیش از بذل توجه جنابعالی در ترتیب اثر دادن به موضوع فوق‌الذکر سپاسگزاری می‌شود.
توفیق از جانب خداست
- امضا کنندگان:

محمود اروج زاده

یاشار افتاده

بهار امیری

لیلا باران چشمه

بهمن برزگر

نگین بهکام

یاشار بهمند

محمدرضا بهنام رئوف

ایمان بیک

محمد علی پورخصالیان

مهدی حبیب بیگی

پریسا خسروداد

مرجان ربانی

نرگس رسولی

محمدفواد رحمان سرشت

فخری زارع

مهدی زاهدی

شیرین سعیدی

مریم سلطانزاده

شهرام شریف

مهدی شفاهی

کورش شمس

علی شمیرانی

علیرضا صالحی

رسول عبدالهی

سعید عبدالهی

آیه عطاران

زهره غفاری پور

مصطفی قوانلوقاجار

شبنم کهن چی

هانیه کیوان

میثم لطفی

راحله میرخانی

سارا منصوری

احسان موحدیان

آیدین نامغ

محمد امین ناهید

  • ۸۶/۰۱/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">