ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعتراف وزارت ICT به مشکلات ثبت گوشی

| جمعه, ۲۵ خرداد ۱۳۸۶، ۰۳:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت ارتباطات برای حل مشکل ثبت شماره سریال (رجیستر) گوشی‌های تلفن همراه وارداتی، تولید داخل و نیز همراه مسافر، درخواست اختصاص 5/2 میلیون یورو از شورای اقتصاد برای خرید تجهیزات خارجی کرده است.

به گزارش فارس، در این طرح وزارت ارتباطات از شورای اقتصاد خواسته است تا مجوز اختصاص 5/2 میلیون یورو بودجه برای خرید تجهیزات مورد نیاز افزایش ظرفیت ثبت شماره سریال در شبکه ارتباطات سیار را صادر کند.

در این طرح وزارت ارتباطات قصد دارد با همکاری شرکت زیمنس آلمان که چندی پیش بخش " شبکه " این شرکت با " شبکه نوکیا " ادغام شد، همکاری کند.

به خاطر عدم تولید تجهیزات مربوط به ثبت شماره سریال (رجیستر) گوشی تلفن همراه در کشور وزارت ارتباطات باید از شورای اقتصاد مجور دریافت کند.

در حال حاضر زیمنس توانسته 500 هزار شماره ظرفیت برای ثبت شماره سریال گوشی برای شرکتهای واردکننده رسمی ایجاد کند.

با اجرای این طرح 26 میلیون شماره جدید به ظرفیت شبکه ارتباطات سیار جهت ثبت شماره سریال گوشی تلفن همراه ایجاد خواهد شد.

البته احتمالا در برقراری ارتباطات مشترکان شبکه جهت شناسایی گوشی قاچاق با غیر قاچاق 30 ثانیه تأخیر ایجاد می‌شود.

در همین رابطه داوود زارعیان مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تأیید پرشدن فضای رجیستر شبکه ارتباطات سیار، گفت: اگر بخواهیم شماره سریال جدیدی در شبکه ثبت کنیم، باید تجهیزات مورد نیاز خریداری شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه خرید تجهیزات مورد نیاز برای این امر کاملاً خارجی است باید از شورای اقتصاد مجوز لازم اخذ کنیم.

هم‌اکنون 80 تا 85 درصد گوشی‌های تلفن همراه که حداقل 6 میلیون عدد را شامل می‌شوند به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

در طی 2 ماهه نخست سال 88 با تعرفه 4 درصد حدود 800 هزار گوشی به صورت رسمی وارد کشور شده و این در حالی است که در 10 ماهه سال گذشته پس از اعمال تعرفه 60 درصدی تنها 700 هزار گوشی به صورت رسمی به کشور وارد شده است.

نیاز بازار به گوشی تلفن همراه در سال 84 حدود 5/3 میلیون و در سال 85 حدود 8 تا 10 میلیون گوشی بوده است که تنها یک میلیون از این تعداد به صورت رسمی وارد کشور شده است.

  • ۸۶/۰۳/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">