ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعتیاد به اینترنت مغز را تغییر می‌دهد

| يكشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۰، ۰۴:۵۵ ب.ظ | ۱ نظر

تعامل درست و کامل ماده سفید مغز را می توان درمان بالقوه اعتیاد اینترنتی دانست. البته آنها نمی داند تغییرات صورت گرفته در مغز علت اعتیاد اینترنتی است یا پیامد آن.

اعتیاد به اینترنت همانند اعتیاد به مواد مخدر و الکل خطرناک است.

به گزارش ایسنا، محققان چینی عقیده دارند معتادین به اینترنت دچار تغییراتی در مغز می شوند که شبیه به تغییرات مغزی معتادین به کوکائین و الکل است.

مقایسه اسکن‌های مغزی افراد مبتلا به اختلال اعتیاد اینترنتی نشان داد که در مغز آنها تغییراتی در فیبرهای ماده سفید مغز صورت می گیرد که این فیبرها فرایندهای عاطفی، توجه و تصمیم گیری مغز را به هم مرتبط می کند.

در نتایج این تحقیقات که در مجله Public Library of Science One منتشر شد، آمده است: تعامل درست و کامل ماده سفید مغز را می توان درمان بالقوه اعتیاد اینترنتی دانست. البته آنها نمی داند تغییرات صورت گرفته در مغز علت اعتیاد اینترنتی است یا پیامد آن.

براساس گزارش دیلی تلگراف، متخصصین عقیده دارند یک دهم استفاده‌کنندگان از اینترنت دچار اعتیاد به آن می شوند که بخش عظیمی از آنها را گیمرهای اینترنتی تشکیل می دهند.

  • ۹۰/۱۰/۲۵

نظرات  (۱)

عجب ! بس من معتاد اینترنت شدم و خبر ندارم؟!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">